W Stanach Zjednoczonych coraz więcej osób w wieku powyżej 65 lat korzysta z Internetu. Społeczeństwo się starzeje, jest to więc wyzwanie dla firm, także pod kątem przygotowania dostosowanej do potrzeb takich osób oferty Z danych firmy badawczej eMarketer wynika, że w 2010 r. w USA seniorzy stanowili już 13 proc. populacji. Ta 40-milionowa grupa jest coraz ważniejsza dla firm. Dodatkowo szybko rośnie i w miarę wchodzenia w ten wiek kolejnych roczników, dzisiaj korzystających chętnie z nowoczesnych technologii, wymaga także zmiany podejścia.
Seniorzy to niekoniecznie osoby niezamożne. Wielu dopiero w tym wieku zaczyna korzystać z nowinek technicznych. Firma podaje, że w 2010 r. 45 proc. osób w wieku powyżej 65 lat korzystało z Internetu. Ogółem robi to 72 proc. Amerykanów, ale w grupie starszych użytkowników wskaźnik ten rośnie znacznie szybciej. Zdaniem eMarketera będzie to średnio ponad 2 pkt proc. rocznie, a w 2015 r. wskaźnik sięgnie 56 proc. Ogółem w tym roku z sieci ma korzystać 79 proc. osób.
Tradycyjne media wciąż traktują seniorów stereotypowo. W Internecie już widać zmiany w podejściu do osób starszych – podaje eMarketer. Firma szacuje też, że w 2030 r. osób w wieku powyżej 65 lat będzie już 72 mln i będą stanowić 20 proc. społeczeństwa. W Polsce wygląda to dużo gorzej. Z ostatniego badania NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC wynika, że w 2010 r. z Internetu korzystało 52,4 proc. populacji. W grupie w wieku powyżej 60 lat jest to 4 proc. i w ostatnim czasie wskaźnik ten znacząco się nie zmienia.