Wyniki sprzedaży tygodników opinii w marcu

Ukazujący się od lutego tego roku tygodnik społeczno-polityczny "Uważam Rze" w marcu sprzedawał się lepiej niż "Polityka", "Wprost", "Newsweek Polska" czy "Przekrój"

Publikacja: 19.05.2011 14:51

Wyniki sprzedaży tygodników opinii w marcu

Foto: W Sieci Opinii

Lepsze wyniki od nowego magazynu wydawanego przez Presspublikę, właściciela "Rz", "Parkietu" i "Życia Warszawy", miały w marcu tylko posiłkujący się przedrukami z innych tytułów "Tygodnik Angora" i "Gość Niedzielny" – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Średnia sprzedaż "Uważam Rze" w marcu wynosiła 140,7 tys. egz. Tygodnik nie korzysta z dodatkowych form rozpowszechniania, bazuje na dystrybucji kioskowej i sprzedaży e-wydań. "Tygodnik Angora" może pochwalić się wynikiem 357,2 tys. egz., o 8,5 proc. lepszym niż rok wcześniej. Sprzedaż "Gościa Niedzielnego", która rok do roku obniżyła się o 4 proc., wyniosła 142 tys. egz.

– Sprzedażowy sukces "Uważam Rze" opiera się na dwóch filarach. Pierwszy z nich jest trwały – to grupa czytelników, która do tej pory takiego tytułu nie miała. To osoby, które mają inne poglądy polityczne niż te prezentowane w "Polityce", "Wprost" czy "Newsweek Polska". Drugim filarem jest obecna cena "Uważam Rze" (2,90 zł – red.), bo mamy tu do czynienia z budowaniem sukcesu na niskiej cenie. i nie sądzę, żeby udało się to długo utrzymać – mówi Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group.

Tomasz Tęcza, media menedżer z domu mediowego SPC House of Media, przyznaje, że wynik "Uważam Rze" jest zaskakująco wysoki. – Na początku myślałem, że tytuł osiągnie średnią sprzedaż na poziomie 50 – 60 tys. egz. Nie spodziewam się teraz jednak, żeby czekał go spadek. Widać, że było zapotrzebowanie na tego typu pismo i brakowało tytułów dla czytelników o poglądach centro-prawicowych – komentuje.

Poza pierwszą trójką w marcowym rankingu sprzedaży znalazły się "Polityka" z wynikiem 133,2 tys. egz., o 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej, "Newsweek Polska" z wynikiem 115,5 tys. zł (wzrost rok do roku o 5,1 proc.) oraz "Wprost": 112,4 tys. egz., wzrost o 46,2 proc. Kolejne były "Gazeta Polska", której sprzedaż wzrosła z 26,2 tys. egz. w marcu 2010 roku do 70 tys. egz. w marcu 2011 roku, "Przekrój" z wynikiem 41,6 tys. (spadek o 13 proc.), "Tygodnik Powszechny": 22 tys. egz. (spadek o 15,5 proc.), "Przegląd": 21,6 tys. (spadek rok do roku o 3,6 proc.) oraz zamieszczające przedruki z prasy zagranicznej "Forum", którego marcowy wynik to 16,2 tys. egz. (o 9,1 proc. mniej niż rok temu).

Łączna średnia sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii (bez "Uważam Rze") wzrosła w marcu rok do roku o 10 proc. 1,03 mln egz.

 

Lepsze wyniki od nowego magazynu wydawanego przez Presspublikę, właściciela "Rz", "Parkietu" i "Życia Warszawy", miały w marcu tylko posiłkujący się przedrukami z innych tytułów "Tygodnik Angora" i "Gość Niedzielny" – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Średnia sprzedaż "Uważam Rze" w marcu wynosiła 140,7 tys. egz. Tygodnik nie korzysta z dodatkowych form rozpowszechniania, bazuje na dystrybucji kioskowej i sprzedaży e-wydań. "Tygodnik Angora" może pochwalić się wynikiem 357,2 tys. egz., o 8,5 proc. lepszym niż rok wcześniej. Sprzedaż "Gościa Niedzielnego", która rok do roku obniżyła się o 4 proc., wyniosła 142 tys. egz.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie