Gannett to m.in. wydawca „USA Today", ale należy do niego 81 innych gazet. Jego tytuły każdego dnia w tygodniu docierają do 11,6 mln ludzi, w weekend – do 12 mln, przy czym sprzedaż sztandarowego dziennika firmy – „USA Today" – to 1,8 mln egzemplarzy każdego dnia (prawie dwa razy więcej, niż wynosi łączna sprzedaż pięciu największych gazet w Polsce).
Jak zapowiedziała analitykom z Wall Street Garcia Martore, szefowa Gannetta, od przyszłego roku grupa zamknie w Internecie bezpłatny dostęp do treści z części swoich gazet. Szczegółów podać nie chciała, zapowiedziała, że więcej na ten temat będzie wiadomo niedługo. Wiadomo tylko, że – podobnie jak inni wydawcy, Gannett nie zamknie swoich treści w sieci całkowicie, lecz jedynie ich część.
7 mln dol wyniosły wpływy polskich wydawców gazet z cyfrowych reklam w 2011 r. według PwC
– Po zmianach każdy, kto nie będzie naszym prenumeratorem, będzie miał ograniczony dostęp do naszych cyfrowych materiałów. Jesteśmy przekonani, że nowy model subskrypcji będzie lepiej odzwierciedlał wartość naszych angażujących ludzi materiałów w silniejszym cyfrowym ekosystemie – mówiła Martore na konferencji dotyczącej mediów i komunikacji zorganizowanej przez UBS, dodając, że zmian należy się spodziewać już na początku przyszłego roku. – Mamy agresywny plan rozwijania „USA Today" i innych naszych projektów na potrzeby kolejnej generacji telefonów komórkowych, tabletów i wyszukiwarek – dodał David Payne, odpowiedzialny w grupie za strategię cyfrową.
Już w lipcu ubiegłego roku Gannett testowo zamknął treści w trzech swoich gazetach.