Planowane przejęcie kontroli nad Onetem przez wydawniczą spółkę Ringier Axel Springer Media (RASM; w Polsce ma w portfolio m.in. „Newsweek Polska" i „Fakt" oraz udziały w spółce wydającej „Dziennik Gazetę Prawną") nie dziwi w kontekście zapowiedzi szefa tego koncernu Floriana Felsa, który niedawno powiedział „Financial Times Deutschland", że firma ma rosnąć w Polsce m.in. poprzez akwizycje.
Spółka przejmowała ostatnio także portale w innych krajach, w których działa. W styczniu w Serbii kupiła motoryzacyjny portal Mojeuto.rs i nieruchomościowy Nekretnine.rs, a wcześniej na Słowacji przejęła kontrolę nad portalem Azet.sk. W Polsce słychać o możliwym przejęciu przez RASM portalu NaTemat.pl Tomasza Lisa.
Co dalej? Alexandra Delvenakiotis, rzeczniczka firmy, nie chciała wczoraj skomentować „Rz", jakie środki firma zamierza zainwestować w tym roku w polski rynek i na czym polega tu jej strategia na najbliższe miesiące.
Niewątpliwie, przejmując Onet, firma zyska silną pozycję w segmencie internetowym (patrz ramka).
– Onet to największy portal ogólnotematyczny w kraju. Mając taki portal, RASM na pewno stanie się znaczącym graczem na rynku reklamy internetowej. Awansowałby nawet nie do I ligi, ale wręcz do ekstraklasy – mówi Tomasz Tęcza, media manager w domu mediowym SPC House of Media.