Na podstawie badania Adkontekst, uwzględniając jednocześnie wyniki IAB AdEx można wywnioskować, że rynek reklamy kontekstowej w 2011 roku był wart ponad 160 mln złotych, czyli ponad 18 proc. więcej niż w 2010.
W 2011 wydatki na reklamę kontekstową stanowiły 25,6 proc. budżetów przeznaczanych na Search Engine Marketing przez klientów agencyjnych.
Odnosząc to do wyników badania IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33 proc. ogólnych wydatków na reklamę internetową można określić, że reklama kontekstowa odpowiada za 8,4 proc. ogólnych wydatków na reklamę internetową w Polsce. W ujęciu wartościowym szacunek ten oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2011 roku był wart ponad 160 mln złotych, czyli ponad 18 proc. więcej niż w 2010.
Z raportu można dowiedzieć się również, jak marketerzy skłonni są klasyfikować reklamę kontekstową – ze względu na to, że formaty dostępne w kontekście ewoluują coraz mocniej w stronę typowych reklam graficznych. 30 proc. przebadanych uważa reklamę kontekstową za część SEM, ale aż 69 proc. marketerów kwalifikuje ją częściowo lub całkowicie jako display.
Najpopularniejsze formy reklamy kontekstowej to – po reklamach tekstowych - grafika oraz flash, z których korzystanie deklaruje odpowiednio 95 proc. i 85 proc. agencji. Wymienione formy reklamy utrzymują się u szczytu popularności już od 2 lat. O około 20 proc. spadło natomiast zainteresowanie reklamą wideo.