Ponad 18 mln tabletów sprzedano w I kwartale

W pierwszych trzech miesiącach roku na świecie kupiono prawie trzykrotnie więcej tabletów niż rok wcześniej. Królowały gadżety Apple’a

Publikacja: 09.06.2012 00:32

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów. To prawie trzykrotnie więcej niż rok wcześniej, choć o jedną trzecią mniej, niż w czwartym kwartale ubiegłego roku, kiedy tablety królowały na rynku, jako chętnie widziane pod choinką prezenty. Wcześniej IDC oszacowało rynek tabletów w I kwartale nieco skromniej: na 17,4 mln sprzedanych sztuk.

Według ABI Research najwięcej sprzedało się znowu tabletów Apple'a: stanowiły prawie 65 proc. wszystkich (11,8 mln sztuk). Sprzedaż napędził debiut iPada trzeciej generacji oraz obniżki cen iPada2. Na drugie miejsce w sprzedażowym rankingu, z powodu bardzo słabej sprzedaży Kindle Fire amerykańskiego Amazona, powrócił Samsung, który sprzedał 1,1 mln swoich tabletów. W IV kw. 2011 roku według IHS iSuppli Apple prowadził z 18,6 mln sprzedanych sztuk swojego tabletu, a za nim plasował się Amazon (3,9 mln sprzedanych sztuk Kindle Fire).

– Na rynku tabletów zarysowuje się tendencja widoczna już w segmencie smartfonów. Apple i Samsung pozostały silne, podczas gdy inni producenci będą doświadczali wahań sprzedaży swoich produktów – komentuje w raporcie Jeff Orr, badacz rynku z ABI Reseach.

Eksperci są zgodni, że w najbliższym czasie na tabletowym rynku rozegra się ciekawa bitwa o wpływy. – W drugiej połowie roku sektor wejdzie w nowy etap rozwoju, który kompletnie go przeorganizuje. Apple pozostanie liderem, ale o kolejne miejsca stoczy się zacięta walka. Zalew ultrabooków, debiut Windowsa 8 i nowych urządzeń spowodują, że ten sezon wakacyjny będzie bardzo ciekawy – komentował w podsumowaniu zestawienie IDC Bob O'Donnell z IDC.

Jak przypomina ABI Research, swoje tabletowe portfolia reorganizują Dell, HP i LG, po których należy się spodziewać w tym czasie debiutów urządzeń z najnowszą wersją systemu Android 4.0.

Zamieszanie wokół kolejnych nowinek tylko dodatkowo napędzi ich sprzedaż i cały rynek, któremu w najbliższych latach nie grozi zastój. IHS iSuppli zakłada, że w 2015 roku producenci tabletów wprowadzą na rynek już 287,2 mln urządzeń.

W Polsce także trwa moda na tablety. Jak podawało IDC, w I kwartale udało się tu sprzedać 66,1 tys. tabletów – ponadtrzykrotnie więcej niż rok wcześniej. W całym roku zdaniem ekspertów IDC na naszym rynku nabywców znajdzie nawet 300 tys. urządzeń.

Oprócz fanów gadżetów Apple'a i Samsunga coraz popularniejsze są na polskim rynku tanie tablety. Wprowadziły je do sprzedaży np. supermarkety Biedronka (Goclever Tab kosztował mniej niż 400 zł), czy Empik (ma w ofercie Trekstora za niewiele ponad 200 zł), a także niektóre internetowe księgarnie: np. Legimi (oferowany tam tablet Dante kosztuje niecałe 400 zł) czy Weltbild (ma w ofercie także czytnik Trekstor za nieco ponad 200 zł).

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów. To prawie trzykrotnie więcej niż rok wcześniej, choć o jedną trzecią mniej, niż w czwartym kwartale ubiegłego roku, kiedy tablety królowały na rynku, jako chętnie widziane pod choinką prezenty. Wcześniej IDC oszacowało rynek tabletów w I kwartale nieco skromniej: na 17,4 mln sprzedanych sztuk.

Według ABI Research najwięcej sprzedało się znowu tabletów Apple'a: stanowiły prawie 65 proc. wszystkich (11,8 mln sztuk). Sprzedaż napędził debiut iPada trzeciej generacji oraz obniżki cen iPada2. Na drugie miejsce w sprzedażowym rankingu, z powodu bardzo słabej sprzedaży Kindle Fire amerykańskiego Amazona, powrócił Samsung, który sprzedał 1,1 mln swoich tabletów. W IV kw. 2011 roku według IHS iSuppli Apple prowadził z 18,6 mln sprzedanych sztuk swojego tabletu, a za nim plasował się Amazon (3,9 mln sprzedanych sztuk Kindle Fire).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie