Ponad 18 mln tabletów sprzedano w I kwartale

W pierwszych trzech miesiącach roku na świecie kupiono prawie trzykrotnie więcej tabletów niż rok wcześniej. Królowały gadżety Apple’a

Publikacja: 09.06.2012 00:32

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Według obliczeń instytutu ABI Research na globalny rynek trafiło w I kwartale 18,2 mln tabletów. To prawie trzykrotnie więcej niż rok wcześniej, choć o jedną trzecią mniej, niż w czwartym kwartale ubiegłego roku, kiedy tablety królowały na rynku, jako chętnie widziane pod choinką prezenty. Wcześniej IDC oszacowało rynek tabletów w I kwartale nieco skromniej: na 17,4 mln sprzedanych sztuk.

Według ABI Research najwięcej sprzedało się znowu tabletów Apple'a: stanowiły prawie 65 proc. wszystkich (11,8 mln sztuk). Sprzedaż napędził debiut iPada trzeciej generacji oraz obniżki cen iPada2. Na drugie miejsce w sprzedażowym rankingu, z powodu bardzo słabej sprzedaży Kindle Fire amerykańskiego Amazona, powrócił Samsung, który sprzedał 1,1 mln swoich tabletów. W IV kw. 2011 roku według IHS iSuppli Apple prowadził z 18,6 mln sprzedanych sztuk swojego tabletu, a za nim plasował się Amazon (3,9 mln sprzedanych sztuk Kindle Fire).

– Na rynku tabletów zarysowuje się tendencja widoczna już w segmencie smartfonów. Apple i Samsung pozostały silne, podczas gdy inni producenci będą doświadczali wahań sprzedaży swoich produktów – komentuje w raporcie Jeff Orr, badacz rynku z ABI Reseach.

Eksperci są zgodni, że w najbliższym czasie na tabletowym rynku rozegra się ciekawa bitwa o wpływy. – W drugiej połowie roku sektor wejdzie w nowy etap rozwoju, który kompletnie go przeorganizuje. Apple pozostanie liderem, ale o kolejne miejsca stoczy się zacięta walka. Zalew ultrabooków, debiut Windowsa 8 i nowych urządzeń spowodują, że ten sezon wakacyjny będzie bardzo ciekawy – komentował w podsumowaniu zestawienie IDC Bob O'Donnell z IDC.

Jak przypomina ABI Research, swoje tabletowe portfolia reorganizują Dell, HP i LG, po których należy się spodziewać w tym czasie debiutów urządzeń z najnowszą wersją systemu Android 4.0.

Reklama
Reklama

Zamieszanie wokół kolejnych nowinek tylko dodatkowo napędzi ich sprzedaż i cały rynek, któremu w najbliższych latach nie grozi zastój. IHS iSuppli zakłada, że w 2015 roku producenci tabletów wprowadzą na rynek już 287,2 mln urządzeń.

W Polsce także trwa moda na tablety. Jak podawało IDC, w I kwartale udało się tu sprzedać 66,1 tys. tabletów – ponadtrzykrotnie więcej niż rok wcześniej. W całym roku zdaniem ekspertów IDC na naszym rynku nabywców znajdzie nawet 300 tys. urządzeń.

Oprócz fanów gadżetów Apple'a i Samsunga coraz popularniejsze są na polskim rynku tanie tablety. Wprowadziły je do sprzedaży np. supermarkety Biedronka (Goclever Tab kosztował mniej niż 400 zł), czy Empik (ma w ofercie Trekstora za niewiele ponad 200 zł), a także niektóre internetowe księgarnie: np. Legimi (oferowany tam tablet Dante kosztuje niecałe 400 zł) czy Weltbild (ma w ofercie także czytnik Trekstor za nieco ponad 200 zł).

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama