Viva Polska zmienia profil

Muzyczny dotychczas kanał 17 lipca wprowadza nową ramówkę, w której więcej niż dotychczas będzie programów rozrywkowych, a mniej muzyki

Publikacja: 03.07.2012 17:58

Viva Polska zmienia profil

Foto: materiały prasowe

Zmieni się też logo kanału i jego oprawa antenowa. Zasadniczą zmianą będzie jednak spadek czasu, przez jaki dotychczas były pokazywane w kanale teledyski. – Do tej pory nadawane były przez 75-85 proc. czasu antenowego, teraz ten czas zmniejszy się do 60 proc. I będzie to widać, bo te zmiany zajmą w prime-time (czas najlepszej oglądalności telewizyjnej – red.) - mówi Magdalena Adamska, dyrektor programowa Vivy Polska.

- Zmiana wynika z kilku rzeczy. Po pierwsze patrzymy na wyniki oglądalności i dłuższe formy lepiej się dziś oglądają niż teledyski. Po drugi – patrzymy, co dzieje się na innych rynkach, a tam także zachodzą takie zmiany. Po trzecie: zagęściło się na rynku stacji muzycznych. Kiedyś były na nim tylko Viva i MTV, które potem zaczęły należeć do jednej firmy. Obecnie mamy też Eskę TV, rebel.tv, 4fun.tv,TV Disco, Polo TV i wciąż słychać o możliwych nowych projektach tego typu, a liczba widzów na rynku pozostaje taka sama – mówi Adamska.

Moda na paradokumentalne telenowele

W lipcu w Viva Polska zadebiutują programy: „Webnieci" (polska produkcja, w której prowadzący – raper Tede i telewizyjny i radiowy prezenter Kędzior - Piotr Kędzierski – będą oceniać najciekawsze klipy z Internetu), amerykańska kreskówka „Futurama" oraz program „Chyba ich pogięło!", w którym prezentowane będą najdziwniejsze i najbardziej zaskakujące wyczyny osób nagranych przez kamery bezpieczeństwa czy policyjne oraz monitorujące ulice.

Na lato wprowadzone zostaną także do ramówki wakacyjne programy „Viva Lato" i show „Viva Pudelek" , a na jesień nadawca planuje wysokobudżetową produkcje z gatunku scripted reality. – Okazuje się, że programy w rodzaju „Pamiętników z wakacji" cieszą się dużym powodzeniem, bo to taki „kontrolowany kicz" – ludzie oglądają je z przymrużeniem oka – mówi Magdalena Adamska. Nowa ramówkę kanał kieruje do starszych widzów niż do tej pory. – Dotychczas myśleliśmy raczej o widzu w wieku 16-19 lat, teraz kierujemy się do 20-35-latków. Nasz standardowy widz do dwudziestokilkulatek na studiach lub tuz po –mówi Adamska.

W przeciwieństwie do największych stacji ogólnotematycznych wąsko sprofilowane kanały tematyczne w wakacje wprowadzają nowości, bo wtedy ich oglądalność nie spada, tak jak to jest w przypadku największych stacji.

Stacje tematyczne więcej inwestują  w programy

Producenci programów rozrywkowych przyznają,  że kanały tematyczne, które jeszcze do niedawna nie zamawiały w Polsce własnych produkcji, zaczynają się powoli na to decydować. Wynika to z ich rosnących udziałów w rynku oglądalności i –  co za tym idzie - rosnących wpływów reklamowych.

Jak wynika z prognoz AtMedia- domu sprzedaży reklam stacji tematycznych. - W ostrożnym scenariuszu zakładamy w tym roku 12 proc. wzrost wpływów reklamowych stacji tematycznych i powyżej 10 proc. spadek anten ogólnopolskich telewizji naziemnych – mówi Marcin Boroszko, prezes AtMediów.  Jak dodaje, w przypadku stacji tematycznych będzie to oznaczało wzrost rynku z ok. 750 mln zł netto w ub.r. do ok. 840 mln zł w tym. - Przy założeniu ok. 10 proc. spadku telewizji naziemnych, udział segmentu kanałów tematycznych wyniesie 23-25 proc. w 2012 roku – dodaje Boroszko.

Zmieni się też logo kanału i jego oprawa antenowa. Zasadniczą zmianą będzie jednak spadek czasu, przez jaki dotychczas były pokazywane w kanale teledyski. – Do tej pory nadawane były przez 75-85 proc. czasu antenowego, teraz ten czas zmniejszy się do 60 proc. I będzie to widać, bo te zmiany zajmą w prime-time (czas najlepszej oglądalności telewizyjnej – red.) - mówi Magdalena Adamska, dyrektor programowa Vivy Polska.

- Zmiana wynika z kilku rzeczy. Po pierwsze patrzymy na wyniki oglądalności i dłuższe formy lepiej się dziś oglądają niż teledyski. Po drugi – patrzymy, co dzieje się na innych rynkach, a tam także zachodzą takie zmiany. Po trzecie: zagęściło się na rynku stacji muzycznych. Kiedyś były na nim tylko Viva i MTV, które potem zaczęły należeć do jednej firmy. Obecnie mamy też Eskę TV, rebel.tv, 4fun.tv,TV Disco, Polo TV i wciąż słychać o możliwych nowych projektach tego typu, a liczba widzów na rynku pozostaje taka sama – mówi Adamska.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie