MKOl tłumaczy się ze sponsoringu przez McDonalda

Czy McDonald's i Coca-Cola powinny sponsorować Igrzyska Olimpijskie, największą imprezę sportową na świecie? Producenci wysokokalorycznych produktów są na cenzurowanym

Publikacja: 09.07.2012 19:25

Maskotki igrzysk w Londynie - Wenclock i Mandeville

Maskotki igrzysk w Londynie - Wenclock i Mandeville

Foto: LOCOG

Najwyżsi urzędnicy MKOl-u zastanawiają się, czy fastwoodowy gigant McDonald's powinien kontynuować sponsorowanie igrzysk olimpijskich.

Jacques Rogge, przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) stwierdził w wywiadzie dla dziennika „Financial Times", że rosnące koszty organizacji igrzysk utrudniły jego komitetowi trzymanie się jego wieloletniej hierarchii wartości. Wśród nich jest ochrona zdrowia, a wybór na sponsorów londyńskich igrzysk McDonalda i Coca-Coli, kojarzonych z wysokokalorycznymi produktami, zdaje się przeczyć zdrowemu trybowi życia.

W styczniu McDonald's przedłużył swoją 36-letnią umowę sponsorską z MKOl-em i zagwarantował sobie wsparcie igrzysk na kolejne 8 lat. Również Coca-Cola, która jest sponsorem imprezy od 1928 r., przedłużyła swoją umowę na do 2020 r. Jednak przewodniczący organizacji z Lozanny stwierdził, że istnieje „znak zapytania" dotyczący ich sponsoringu. – Powiedzieliśmy tym firmom: posłuchajcie, liczba otyłych osób ciągle rośnie, co zamierzacie z tym zrobić?

MKOl czerpie ogromne pieniądze z praw telewizyjnych. Przez cztery lata, od zakończenia jednych igrzysk do zakończenia kolejnych, może to być nawet 3,9 mld dol. jak w przypadku Londynu. W tym czasie organizacja olimpijska otrzymała od swoich 11 globalnych sponsorów ok. 957 mln dol. Około 90 proc. powyższych przychodów MKOl przekazuje krajowym komitetom olimpijskim, międzynarodowym federacjom i miastom organizującym imprezę.

Rogge stwierdził, że decyzja o odnowieniu umowy sponsorskiej z McDonaldem nie była łatwa, ale ostatecznie ją podjęto z myślą o korzyściach płynących do zwykłych ludzi. Szef MKOl-u zaznaczył, że wprowadzenie przez tę firmę zdrowszego menu i niskokalorycznych napojów przez Coca-Colę są dowodem na to, że przedsiębiorstwa te poważnie traktują swoją odpowiedzialność za zdrowie konsumentów.

Reklama
Reklama

Jacques Rogge już przed czterema laty, podczas swojej drugiej kampanii wyborczej na szefa MKOl-u, zaznaczał obawy związane z epidemią otyłości. Zaznacza jednak, że sponsorzy pozwalają przetrwać zarówno komitetom olimpijskim jak i federacjom. - Ostatecznie musimy wspierać i zaspokajać potrzeby krajowych komitetów olimpijskich i międzynarodowych federacji. Większość z tych drugich funkcjonuje dzięki pomocy MKOl-u i potrzebuje pomocy finansowej, bez której znajdą się w kłopotach.

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama