MKOl tłumaczy się ze sponsoringu przez McDonalda

Czy McDonald's i Coca-Cola powinny sponsorować Igrzyska Olimpijskie, największą imprezę sportową na świecie? Producenci wysokokalorycznych produktów są na cenzurowanym

Publikacja: 09.07.2012 19:25

Maskotki igrzysk w Londynie - Wenclock i Mandeville

Maskotki igrzysk w Londynie - Wenclock i Mandeville

Foto: LOCOG

Najwyżsi urzędnicy MKOl-u zastanawiają się, czy fastwoodowy gigant McDonald's powinien kontynuować sponsorowanie igrzysk olimpijskich.

Jacques Rogge, przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) stwierdził w wywiadzie dla dziennika „Financial Times", że rosnące koszty organizacji igrzysk utrudniły jego komitetowi trzymanie się jego wieloletniej hierarchii wartości. Wśród nich jest ochrona zdrowia, a wybór na sponsorów londyńskich igrzysk McDonalda i Coca-Coli, kojarzonych z wysokokalorycznymi produktami, zdaje się przeczyć zdrowemu trybowi życia.

W styczniu McDonald's przedłużył swoją 36-letnią umowę sponsorską z MKOl-em i zagwarantował sobie wsparcie igrzysk na kolejne 8 lat. Również Coca-Cola, która jest sponsorem imprezy od 1928 r., przedłużyła swoją umowę na do 2020 r. Jednak przewodniczący organizacji z Lozanny stwierdził, że istnieje „znak zapytania" dotyczący ich sponsoringu. – Powiedzieliśmy tym firmom: posłuchajcie, liczba otyłych osób ciągle rośnie, co zamierzacie z tym zrobić?

MKOl czerpie ogromne pieniądze z praw telewizyjnych. Przez cztery lata, od zakończenia jednych igrzysk do zakończenia kolejnych, może to być nawet 3,9 mld dol. jak w przypadku Londynu. W tym czasie organizacja olimpijska otrzymała od swoich 11 globalnych sponsorów ok. 957 mln dol. Około 90 proc. powyższych przychodów MKOl przekazuje krajowym komitetom olimpijskim, międzynarodowym federacjom i miastom organizującym imprezę.

Rogge stwierdził, że decyzja o odnowieniu umowy sponsorskiej z McDonaldem nie była łatwa, ale ostatecznie ją podjęto z myślą o korzyściach płynących do zwykłych ludzi. Szef MKOl-u zaznaczył, że wprowadzenie przez tę firmę zdrowszego menu i niskokalorycznych napojów przez Coca-Colę są dowodem na to, że przedsiębiorstwa te poważnie traktują swoją odpowiedzialność za zdrowie konsumentów.

Jacques Rogge już przed czterema laty, podczas swojej drugiej kampanii wyborczej na szefa MKOl-u, zaznaczał obawy związane z epidemią otyłości. Zaznacza jednak, że sponsorzy pozwalają przetrwać zarówno komitetom olimpijskim jak i federacjom. - Ostatecznie musimy wspierać i zaspokajać potrzeby krajowych komitetów olimpijskich i międzynarodowych federacji. Większość z tych drugich funkcjonuje dzięki pomocy MKOl-u i potrzebuje pomocy finansowej, bez której znajdą się w kłopotach.

Najwyżsi urzędnicy MKOl-u zastanawiają się, czy fastwoodowy gigant McDonald's powinien kontynuować sponsorowanie igrzysk olimpijskich.

Jacques Rogge, przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) stwierdził w wywiadzie dla dziennika „Financial Times", że rosnące koszty organizacji igrzysk utrudniły jego komitetowi trzymanie się jego wieloletniej hierarchii wartości. Wśród nich jest ochrona zdrowia, a wybór na sponsorów londyńskich igrzysk McDonalda i Coca-Coli, kojarzonych z wysokokalorycznymi produktami, zdaje się przeczyć zdrowemu trybowi życia.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie