Zarząd Telekomunikacji Polskiej, największego dostawcy stacjonarnego Internetu, liczy, że gigantowi zacznie przybywać abonentów Neostrady, ale łatwego zadania nie ma. „Nie maleje presja konkurencyjna ze strony operatorów telewizji kablowych, których udział w rynku rośnie" – przyznaje w komentarzu do wyników za pierwsze półrocze.
Udział firm takich jak UPC Polska, Multimedia Polska czy Vectra w rynku stacjonarnego Internetu szacowany jest już na 29,5 proc., jeśli chodzi o liczbę abonentów, a TP szacuje, że w pierwszej połowie roku należało do nich 28,5 proc. całego tortu, czyli około 0,5 mld zł.
Według szacunków „Rz" pięć największych sieci telewizji kablowych zdobyło w pierwszej połowie tego roku blisko 107 tys. abonentów, czyli 88 proc. wszystkich nowych. Nasze tabele pokazują, że najmocniej powiększyły się bazy klientów Internetu w UPC (33,8 tys.) i Multimediach (ponad 40 tys.), przy czym ta ostatnia firma zawdzięcza zmianę także przejęciu Streamu.
W samym II kwartale br. marketingową walkę na oferty o nowych klientów wygrała natomiast gdyńska Vectra, która przyłączyła w tym czasie ponad 10 tys. abonentów, czyli więcej niż największa sieć kablowa. UPC zdobyło bowiem w minionym kwartale 9,6 tys. użytkowników usługi dostępowej. W tym samym czasie grupa TP straciła 2 tys. abonentów.
1,75 mln abonentów stacjonarnego Internetu miało w czerwcu pięć największych kablówek w kraju