Impreza inauguracyjna odbyła się w piątek w głównej sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
– Akademia jest okazją do bliższego zetknięcia się z procesami społeczno-ekonomicznymi i spojrzenia na nie z perspektywy ludzi, którzy żyją tym na co dzień – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.
Wykład inauguracyjny o nowych mediach wygłosił Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji. Imprezie inauguracyjnej towarzyszyła także debata pt. „Nowe media szansą na nową edukację ekonomiczną". Udział w niej wzięli: Małgorzata Surdek, partner CMS Cameron McKenna; Andrzej Klesyk, szef PZU; Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu; Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku, a także Ludwik Sobolewski, prezes GPW.
Akademia Mediów składa się z cyklu weekendowych szkoleń i spotkań z ekspertami, menedżerami oraz dziennikarzami i jest skierowana do młodych ludzi z wiedzą i doświadczeniem biznesowym, którzy chcą spróbować sił w mediach ekonomicznych. Szkolenia potrwają do 16 grudnia. Uczestnicy projektu wezmą także udział w stażu w redakcji partnerskiej.
– Ostatnie wydarzenia na rynku po raz kolejny pokazały, jak istotna jest rola edukacji i kształtowania świadomości ekonomicznej w społeczeństwie. Obecny poziom tej wiedzy jest niewystarczający, zarówno szkoła, jak i instytucje finansowe nie zaspokajają potrzeb społeczeństwa w tym zakresie. Chcemy uzupełniać tę lukę, dostarczając mediom młodych fachowców chętnych dzielić się swoją wiedzą – mówi Anna Mieleszko, koordynator Akademii Mediów.