Reklama
Rozwiń
Reklama

Ruszyła trzecia edycja Akademii Mediów

Akademia Mediów, której organizatorem jest Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi, ma m.in. kształcić przyszłych dziennikarzy ekonomicznych

Publikacja: 19.11.2012 02:08

Impreza inauguracyjna odbyła się w piątek w głównej sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

– Akademia jest okazją do bliższego zetknięcia się z procesami społeczno-ekonomicznymi i spojrzenia na nie z perspektywy ludzi, którzy żyją tym na co dzień – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.

Wykład inauguracyjny o nowych mediach wygłosił Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji. Imprezie inauguracyjnej towarzyszyła także debata pt. „Nowe media szansą na nową edukację ekonomiczną". Udział w niej wzięli: Małgorzata Surdek, partner CMS Cameron McKenna; Andrzej Klesyk, szef PZU; Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu; Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku, a także Ludwik Sobolewski, prezes GPW.

Akademia Mediów składa się z cyklu weekendowych szkoleń i spotkań z ekspertami, menedżerami oraz dziennikarzami i jest skierowana do młodych ludzi z wiedzą i doświadczeniem biznesowym, którzy chcą spróbować sił w mediach ekonomicznych. Szkolenia potrwają do 16 grudnia. Uczestnicy projektu wezmą także udział w stażu w redakcji partnerskiej.

– Ostatnie wydarzenia na rynku po raz kolejny pokazały, jak istotna jest rola edukacji i kształtowania świadomości ekonomicznej w społeczeństwie. Obecny poziom tej wiedzy jest niewystarczający, zarówno szkoła, jak i instytucje finansowe nie zaspokajają potrzeb społeczeństwa w tym zakresie. Chcemy uzupełniać tę lukę, dostarczając mediom młodych fachowców chętnych dzielić się swoją wiedzą – mówi Anna Mieleszko, koordynator Akademii Mediów.

Reklama
Reklama

W niedzielę jej uczestnicy mieli m.in. okazję spotkać się z Januszem Lewandowskim, komisarzem UE ds. budżetowych, oraz Łukaszem Kwietniem, wiceprezesem PZU TFI. Obaj podkreślali coraz lepsze postrzeganie Polski w oczach inwestorów.

– Niezależnie od okoliczności, w jakich znajduje się Unia Europejska, obserwujemy rosnącą wiarygodność naszego kraju. Od 1989 r. Polska cały czas notuje wzrost. Naszym zadaniem jest, aby na przekór stagnacji w Europie obronić tę tendencję – stwierdził Lewandowski.

W podobnym tonie wypowiadał się Kwiecień.

– Część pieniędzy jest wycofywana z rynków rozwiniętych. Inwestorzy patrzą na fundamenty i szukają okazji do inwestycji na rynkach wschodzących, w tym głównie w Polsce – mówił Kwiecień.

Jak jednak dodał, największym zagrożeniem dla Europy jest destabilizacja ekonomiczna w przypadku braku konsensusu w sprawie unijnego budżetu na lata 2014–2020.

– Nieprzyjęcie budżetu podkopie zaufanie do Unii Europejskiej – uważa Kwiecień.

Reklama
Reklama

Patronem medialnym Akademii Mediów są m.in. „Rz" i Gazeta Giełdy „Parkiet".

Impreza inauguracyjna odbyła się w piątek w głównej sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

– Akademia jest okazją do bliższego zetknięcia się z procesami społeczno-ekonomicznymi i spojrzenia na nie z perspektywy ludzi, którzy żyją tym na co dzień – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama