Reklama
Rozwiń

Ruszyła trzecia edycja Akademii Mediów

Akademia Mediów, której organizatorem jest Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi, ma m.in. kształcić przyszłych dziennikarzy ekonomicznych

Publikacja: 19.11.2012 02:08

Impreza inauguracyjna odbyła się w piątek w głównej sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

– Akademia jest okazją do bliższego zetknięcia się z procesami społeczno-ekonomicznymi i spojrzenia na nie z perspektywy ludzi, którzy żyją tym na co dzień – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.

Wykład inauguracyjny o nowych mediach wygłosił Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji. Imprezie inauguracyjnej towarzyszyła także debata pt. „Nowe media szansą na nową edukację ekonomiczną". Udział w niej wzięli: Małgorzata Surdek, partner CMS Cameron McKenna; Andrzej Klesyk, szef PZU; Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu; Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku, a także Ludwik Sobolewski, prezes GPW.

Akademia Mediów składa się z cyklu weekendowych szkoleń i spotkań z ekspertami, menedżerami oraz dziennikarzami i jest skierowana do młodych ludzi z wiedzą i doświadczeniem biznesowym, którzy chcą spróbować sił w mediach ekonomicznych. Szkolenia potrwają do 16 grudnia. Uczestnicy projektu wezmą także udział w stażu w redakcji partnerskiej.

– Ostatnie wydarzenia na rynku po raz kolejny pokazały, jak istotna jest rola edukacji i kształtowania świadomości ekonomicznej w społeczeństwie. Obecny poziom tej wiedzy jest niewystarczający, zarówno szkoła, jak i instytucje finansowe nie zaspokajają potrzeb społeczeństwa w tym zakresie. Chcemy uzupełniać tę lukę, dostarczając mediom młodych fachowców chętnych dzielić się swoją wiedzą – mówi Anna Mieleszko, koordynator Akademii Mediów.

W niedzielę jej uczestnicy mieli m.in. okazję spotkać się z Januszem Lewandowskim, komisarzem UE ds. budżetowych, oraz Łukaszem Kwietniem, wiceprezesem PZU TFI. Obaj podkreślali coraz lepsze postrzeganie Polski w oczach inwestorów.

– Niezależnie od okoliczności, w jakich znajduje się Unia Europejska, obserwujemy rosnącą wiarygodność naszego kraju. Od 1989 r. Polska cały czas notuje wzrost. Naszym zadaniem jest, aby na przekór stagnacji w Europie obronić tę tendencję – stwierdził Lewandowski.

W podobnym tonie wypowiadał się Kwiecień.

– Część pieniędzy jest wycofywana z rynków rozwiniętych. Inwestorzy patrzą na fundamenty i szukają okazji do inwestycji na rynkach wschodzących, w tym głównie w Polsce – mówił Kwiecień.

Jak jednak dodał, największym zagrożeniem dla Europy jest destabilizacja ekonomiczna w przypadku braku konsensusu w sprawie unijnego budżetu na lata 2014–2020.

– Nieprzyjęcie budżetu podkopie zaufanie do Unii Europejskiej – uważa Kwiecień.

Patronem medialnym Akademii Mediów są m.in. „Rz" i Gazeta Giełdy „Parkiet".

Impreza inauguracyjna odbyła się w piątek w głównej sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

– Akademia jest okazją do bliższego zetknięcia się z procesami społeczno-ekonomicznymi i spojrzenia na nie z perspektywy ludzi, którzy żyją tym na co dzień – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji