Rozmowa z Markiem D'Arcy, globalnym dyrektorem ds. kreatywnych rozwiązań Facebooka

- Firmy nie powinny skupiać się na tym, co dziś działa, ale co będzie działać w przyszłości. Patrzeć, jacy są ludzie. A są przywiązani do komórek i tabletów – mówi w rozmowie z „Rz" Mark D'Arcy, kreatywny szef Facebooka na cały świat

Publikacja: 27.10.2013 14:24

Rozmowa z Markiem D'Arcy, globalnym dyrektorem ds. kreatywnych rozwiązań Facebooka

Foto: Archiwum

YouTube zaczyna konkurować z telewizją, Facebook z kimś konkuruje?

Trudno powiedzieć. Właściwie ze wszystkim konkurujemy, bo konkurujemy o ludzki czas. Ale mamy mocne karty, bo mamy ogromną rozpiętość tematyczną i możliwość profilowania komunikatów. Jeśli chcemy zainteresować czymś kobiety poszukujące kobiecych kostiumów, mamy dla nich multum możliwości – chociażby całą masę witryn projektantów.

A co by Pan powiedział tym, którzy nie chcą być na Facebooku? Bo sporo z nich ma rozmaite obawy.

Powiedziałbym, że to wolny świat. Ale żeby spróbowali, bo to coś, co bardzo trudno przetestować patrząc na innego użytkownika. Wyświetlające mu się na profilu informacje będą zawsze całkiem inne, niż byłyby te nasze. Przetestowanie Facebooka osobiście to ciekawe doświadczenie.

Ludzie powinni się obawiać tzw. targetowania behawioralnego w sieci (reklama dopasowana do zainteresowań internauty dzięki wykorzystywaniu informacji o tym, co robił w Internecie)? Nie zawsze rozumieją jak działa, więc ich to niepokoi.

Nie. Obecnie w Internecie jest cała masa możliwości chronienia swojej prywatności. Z jednej strony ludzie rzeczywiście przykładają dziś niezwykłą wagę do tego, by ich dane były w sieci chronione, z drugiej – coraz bardziej doceniają to, że reklamodawcy nie podsyłają im tam już nietrafionych reklam, a tylko te dopasowane do ich zainteresowań. Błędem jest dziś w sieci wyświetlanie odbiorcom reklam niekierowanych właśnie do nich. Według mnie targetowanie behawioralne jest lepsze dla całego rynku: dla reklamodawców i dla odbiorców. To dobra rzecz dająca ciekawe nowe możliwości.

Rozmawiała Magda Lemańska

CV

Mark D'arcy w Facebooku pracuje od maja 2011 r. Do tego czasu był przez dwa lata szefem rady nadzorczej i szefem kreatywnym Time Warner Global Media Group. Wcześniej przez 15 lat był dyrektorem kreatywnym agencji reklamowych w Nowym Jorku i Auckland w Nowej Zelandii (stamtąd pochodzi i tam studiował – na politechnice w Auckland). W Polsce był w tym roku na rozdaniu nagród dla najskuteczniejszych kampanii reklamowych Effie.

Pełna treść rozmowy w poniedziałek tylko na ekonomia.rp.pl

YouTube zaczyna konkurować z telewizją, Facebook z kimś konkuruje?

Trudno powiedzieć. Właściwie ze wszystkim konkurujemy, bo konkurujemy o ludzki czas. Ale mamy mocne karty, bo mamy ogromną rozpiętość tematyczną i możliwość profilowania komunikatów. Jeśli chcemy zainteresować czymś kobiety poszukujące kobiecych kostiumów, mamy dla nich multum możliwości – chociażby całą masę witryn projektantów.

Pozostało 82% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie