Autorzy Megapanelu pokusili się o symulacje stanu rynku przy założeniu, że już w sierpniu Wp.pl i Grupa o2 stanowiły jedną firmę (w rzeczywistości czekają na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie Wp.pl przez o2.pl), Grupa Onet zespoliła swoje wyniki z wynikami portali macierzystej grupy Ringier Axel Springer (spodziewany przez branżę ruch będący odpowiedzią na fuzję Wp i o2), a portale Mediów Regionalnych byłyby liczone razem z tymi należącymi do Grupy Polskapresse (ta druga firma właśnie wchłania Media Regionalne).

Co z tego wynika? Pierwsza trójka internetowych mocarzy pozostałaby wtedy identyczna. Prowadziłaby Grupa Google (18,79 mln użytkowników, tzw. real users), za nią plasowałaby się Grupa Allegro-GG ( 16,47 mln użytkowników), kolejny byłby Facebook.com  (15,62 mln). Dalej widać by już jednak było w porównaniu z rzeczywistym rankingiem Megapanel PBI/Gemius z sierpnia zmiany. Z czwartego miejsca na szóste przesunąłby się portal YouTUbe.com. Kolejne dwa miejsca zajęłyby natomiast nieistniejące dziś nowe grupy: Grupa Onet i Grupa RAS miałaby 15,35 mln użytkowników, a Grupa o2 i Grupa Wp (wtedy już bez witryn Orange należących do sprzedającej Wp.pl TPSA): 14,92 mln. Oznacza to więc, że mimo fuzji Wp i o2 w wynikach badań wciąż wyprzedzałby je Onet.

Co ciekawe,  w pierwszej dziesiątce największych grup witryn pojawiłby się kolejny nowy gracz: na dziewiątym miejscu plasowałyby się bowiem połączone witryny Grupy Media Regionalne i Grupy Polskapresse (wydawcy gazet lokalnych, z wyłączeniem stron Kuriera Lubelskiego, którego sprzedaż poza nowa strukturę jest warunkiem zgody UOKiK na fuzję). Łącznie miałyby 9,21 mln użytkowników (w realnym sierpniowym rankingu Grupa Media Regionalne plasowała się dopiero na 19 miejscu tego zestawienia, a Grupa Polskapresse: na 12).

W pierwszej dziesiątce według nowego rozdania mieściłyby się też (kolejno, na miejscach szóstym, siódmym i ósmym) Youtube.com, Grupa gazeta.pl i Grupa Interia.pl oraz – zamykająca pierwszą dziesiątkę – Wikipedia.org.

Fuzja Wp.pl i o2 spodziewana jest dopiero w I kwartale przyszłego roku, Ringier Axel Springer nie wypowiadał się oficjalnie, kiedy ewentualnie mógłby scalić swoje witryny w jedną grupę wraz z Onetem, natomiast Polskapresse i Media Regionale właśnie dostały od UOKiK zgodę na przejęcie.