Reklama
Rozwiń

Firmy pożyczkowe kochają Facebooka

Branża pożyczkowa mocno zwiększa swoją obecność w sieci. Firmy upodobały sobie zwłaszcza media społecznościowe.

Publikacja: 23.04.2014 16:35

Firmy pożyczkowe kochają Facebooka

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2014 r. ukazało się w Internecie ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej. Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek, monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Najbardziej aktywna w sieci jest Vivus, marka międzynarodowej grupy 4finance, działającej na naszym rynku od lipca 2012 r. W I kw. w sieci pojawiło się blisko 1,7 tys. wątków dotyczących działalności firmy. Vivus to firma, która spośród wszystkich firm pożyczkowych najwięcej pieniędzy przeznacza na reklamę. Na drugim miejscu jest wywodząca się z Niemiec firma Kredito24 (869 wątków) , a na trzecim  Netcredit, działająca na polskim rynku od 2011 r.

Branża mikropożyczek upodobała sobie media społecznościowe. W porównaniu do wcześniejszego kwartału na Facebooku pojawiło się o 1,2 tys. więcej wpisów dotyczących firm pożyczkowych. Największa liczba wpisów na tym portalu dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami.

W poszukiwaniu informacji na temat mikropożyczek Polacy coraz chętniej zaglądają na fora internetowe. Najczęściej pytamy o to, czy pożyczka pozabankowa będzie odnotowana przez Biuro Informacji Kredytowej, a przez to zauważona w przyszłości przez banki, do których zgłosimy się po kredyt. - Firmy pożyczkowe nawiązują współpracę  z BIK, ale wiedzę dotyczącą oceny zdolności spłaty pożyczki firmy pożyczkowe opierają jednak głównie na danych otrzymywanych z rejestrów Biur Informacji Gospodarczych – m.in. KRD czy ERIF. Analizując częste zapytania występujące na forach internetowych nie ulega wątpliwości, że potrzebna jest szeroka akcja edukacyjna klientów w kontekście funkcjonowania BIK i BIG – mówi Łukasz Kuleta z Ferratum Banku.

Tematy poruszane na forach pokazują też, że Polacy cenią sobie anonimowość, jaką daje pożyczanie w sieci. Pytamy, czy podpisując umowę z pożyczkodawcą dostaniemy pismo do domu albo i firma pożyczkowa będzie weryfikować nasze dochody u pracodawcy.

Wartość sektora pozabankowego, łącznie z mikropożyczkami w sieci, szacuje się na 4-4,5 mld zł.

W I kwartale 2014 r. ukazało się w Internecie ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej. Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek, monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji