Firmy pożyczkowe kochają Facebooka

Branża pożyczkowa mocno zwiększa swoją obecność w sieci. Firmy upodobały sobie zwłaszcza media społecznościowe.

Publikacja: 23.04.2014 16:35

Firmy pożyczkowe kochają Facebooka

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2014 r. ukazało się w Internecie ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej. Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek, monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Najbardziej aktywna w sieci jest Vivus, marka międzynarodowej grupy 4finance, działającej na naszym rynku od lipca 2012 r. W I kw. w sieci pojawiło się blisko 1,7 tys. wątków dotyczących działalności firmy. Vivus to firma, która spośród wszystkich firm pożyczkowych najwięcej pieniędzy przeznacza na reklamę. Na drugim miejscu jest wywodząca się z Niemiec firma Kredito24 (869 wątków) , a na trzecim  Netcredit, działająca na polskim rynku od 2011 r.

Branża mikropożyczek upodobała sobie media społecznościowe. W porównaniu do wcześniejszego kwartału na Facebooku pojawiło się o 1,2 tys. więcej wpisów dotyczących firm pożyczkowych. Największa liczba wpisów na tym portalu dotyczyła Vivusa. Internauci i sama firma wspomnieli o marce aż 636 razy. Następne pod względem aktywności były Netcredit i Ekspres Kasa, z kolejno 280 i 270 wpisami.

W poszukiwaniu informacji na temat mikropożyczek Polacy coraz chętniej zaglądają na fora internetowe. Najczęściej pytamy o to, czy pożyczka pozabankowa będzie odnotowana przez Biuro Informacji Kredytowej, a przez to zauważona w przyszłości przez banki, do których zgłosimy się po kredyt. - Firmy pożyczkowe nawiązują współpracę  z BIK, ale wiedzę dotyczącą oceny zdolności spłaty pożyczki firmy pożyczkowe opierają jednak głównie na danych otrzymywanych z rejestrów Biur Informacji Gospodarczych – m.in. KRD czy ERIF. Analizując częste zapytania występujące na forach internetowych nie ulega wątpliwości, że potrzebna jest szeroka akcja edukacyjna klientów w kontekście funkcjonowania BIK i BIG – mówi Łukasz Kuleta z Ferratum Banku.

Tematy poruszane na forach pokazują też, że Polacy cenią sobie anonimowość, jaką daje pożyczanie w sieci. Pytamy, czy podpisując umowę z pożyczkodawcą dostaniemy pismo do domu albo i firma pożyczkowa będzie weryfikować nasze dochody u pracodawcy.

Wartość sektora pozabankowego, łącznie z mikropożyczkami w sieci, szacuje się na 4-4,5 mld zł.

W I kwartale 2014 r. ukazało się w Internecie ponad 7 tys. wątków dotyczących 15 czołowych firm pożyczkowych działających online. To o ponad połowę więcej niż kwartał wcześniej. Swoją aktywność w sieci zwiększyło 13 z 15 marek, monitorowanych przez serwis Loan Magazine we współpracy z Ferratum Bank. Sprawdzono, jak często marki pojawiają się w mediach społecznościowych, na blogach, forach internetowych, stronach newsowych, materiałach fotograficznych i wideo.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie