Empik Media & Fashion sonduje rynek, badając możliwość sprzedaży szkół językowych – wynika z naszych informacji. Sprawa jest na wczesnym etapie, ewentualnej transakcji można się spodziewać dopiero w drugim półroczu. Poprosiliśmy o komentarz zarówno spółkę, jak i kontrolujące ją fundusze private equity. Nie odpowiedzieli wprost.
– Penta wraz z naszym partnerem Eastbridge koncentruje się na dalszym rozwoju poszczególnych dywizji i spółek portfelowych grupy EM&F – mówi Martin Danko, rzecznik Penty.
Dodaje, że fundusze chcą zapewnić poszczególnym segmentom optymalne warunki rozwoju, pozwalające na wzrost rentowności i dalsze umacnianie pozycji rynkowej. – Poza faktami dotyczącymi wyjścia z segmentu mody, które zostały publicznie ujawnione przez zarząd EM&F, nie mamy innych komentarzy – ucina Danko.
Łakomy kąsek
EM&F podaje, że segment szkół językowych tworzy spółka Learning Systems Group, prowadząca 115 placówek z ponad 100 tys. słuchaczy. – Rynek szkół językowych w Polsce jest już mocno nasycony. Ale nadal widać, że ten segment jest mocno rentowny i generuje sporo gotówki, bo za kursy płaci się z góry – mówi Włodzimierz Giller, analityk DM PKO BP.
To istotny atut, mogący przyciągnąć potencjalnych kupujących – zarówno spośród funduszy private equity, jak i inwestorów branżowych.