Agencja Ogilvy & Mather Warszawa dostała Srebrnego Lwa na 61 Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes za kampanię „Język polski jest ą-ę. W Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego z mediów drukowanych, portali, telewizji i stacji radiowych zniknęły polskie znaki diakrytyczne, by zwrócić na nie uwagę Polaków, którzy coraz częściej dla wygody unikają ich stosowania. Akcję objęła patronatem Rada Języka Polskiego.
Brązową statuetkę w kategorii PR dostała kampania „Bardzo Dobre Maniery" zrealizowana w ramach programu Polskiego Czerwonego Krzyża „Godne Dzieciństwo", a przygotowana przez agencję Cheil Poland. W internetowych spotach bohater kampanii Tadeusz snuł zabawne rozważania na temat dobrych manier, „czyli z francuska – survivalu", by pod koniec informować, że w wybranych restauracjach w Polsce pozostawienie na talerzu sztućców ułożonych w krzyż skutkuje wsparciem PCK. Kelner wraz z rachunkiem przynosi wtedy cegiełkę potwierdzającą dobrowolną i nieopodatkowaną wpłatę 5 zł przeznaczaną potem przez PBK na zakup ciepłych posiłków dla dzieci.
Trzy prace z Polski trafiły też na tzw. krótkie listy w nierozstrzygniętych jeszcze kategoriach: cyber, design i media. Zwycięzców w tych kategoriach poznamy w czwartek rano.
W kategorii cyber nominowana została kampania przygotowana przez agencję 180Heartbeats- +Jung von Matt projekt internetowy towarzyszący kampanii napoju energetycznego Tiger Maspeksu. Uruchomiono platformę internetową z grami stylizowanymi na lata 80-te.
W kategorii design szansę na nagrodę ma identyfikacja wizualna przygotowana dla grupy Human To Business (firma doradcza, która specjalizuje się m.in. w coachingu i organizowaniu warsztatów rozwojowych) przez agencję Walk Creative. W kategorii media na krótką listę dostała się kampania „Bardzo dobre maniery".