Reklama
Rozwiń
Reklama

3 miliardy internautów

Ponad trzy miliardy internautów będzie na świecie już w przyszłym roku. A za trzy lata prawie połowa mieszkańców świata będzie miała regularny dostęp do sieci.

Publikacja: 22.11.2014 09:05

3 miliardy internautów

Foto: Bloomberg

Tak prognozuje amerykański eMarketer. Według jego szacunków na koniec tego roku z Internetu korzystać będzie na świecie 2,89 mld osób, czyli o 6,2 proc. więcej niż przed rokiem i 40,4 proc. wszystkich. W przyszłym roku internautów po raz pierwszy będzie ponad 3 miliardy (3,07 mld) i będą stanowić 42,4 proc. wszystkich ludzi, a w 2018 roku ich liczba zwiększy się do 3,6 mld, a z sieci będzie wtedy korzystać przynajmniej raz w miesiącu prawie połowa ludzkiej populacji (48,2 proc.).

– Niedrogie telefony komórkowe i dostęp do mobilnego Internetu poszerzają dostęp do sieci w tych krajach, gdzie trudno jest go mieć przez stałe łącze z przyczyn infrastrukturalnych albo finansowych – komentuje Monica Peart, analityczka z eMarketera. Jak dodaje, choć na dojrzałych rynkach nasycenie dostępem do Internetu jest już bardzo wysokie, wciąż rosnąć będzie ono na takich rynkach, jak Indie czy Indonezja, gdzie między tym i 2018 rokiem dostęp do sieci będzie rósł z roku na rok w dwucyfrowym tempie.

Krajem, w którym jest i będzie w kolejnych latach najwięcej internautów, są oczywiście Chiny. W tym roku z sieci korzysta tam 643,6 mln osób, a w 2018 roku będzie ich tam już 777 mln. Kolejne w zestawieniu są Stany Zjednoczone (246 mln internautów w 2014 roku i 274,1 mln prognozowane na 2018 rok) oraz Indie (215,6 mln internautów na koniec tego roku ich liczba wzrośnie do 346,6 mln w 2018 r.). Kolejne na liście eMarketera są Brazylia i Japonia.

Polska z liczba internautów szacowaną na koniec tego roku na 22,9 mln znalazła się w globalnym rankingu na 24 miejscu. W 2018 roku liczba naszych internautów ma sięgnąć już 24,3 mln. Według rodzimych szacunków MillwardBrown i badania NetTrack polskich użytkowników sieci jest 19,4 mln i stanowią 64,3 proc. wszystkich.

Upowszechnianie Internetu tam, gdzie dziś dostęp do niego jest najsłabszy, a więc m.in. w Afryce, to cel, jaki postawiły sobie Google i Facebook. Jeśli ich futurystyczne plany dostarczania dostępu do sieci za pomocą specjalnych balonów i dronów rzeczywiście zaczną być realizowane, internautów będzie przybywać szybko.

Reklama
Reklama

Facebook wspólnie z organizacją Internet.org planuje wysłać na wysokość ok. 20 tys. metrów nad ziemią drony wielkości jumbo-jetów, które będą pełniły rolę masztów umożliwiających komunikację pomiędzy satelitami i stacjami bazowymi na ziemi. Dzięki nim dostęp do sieci mieliby mieć pozbawieni dziś dostępu do sieci mieszkańcy Afryki i odległych obszarów Azji.

Z kolei Google w ramach swojego projektu Project Loon chce wysyłać w stratosferę (ok. 20 km nad ziemią) specjalne balony umożliwiające korzystanie z mobilnej sieci. Eksperyment jest od jakiegoś czasu testowany – celem projektu jest dostarczanie dostępu do Internetu m.in. na terenach wiejskich, pozbawionych innej możliwości korzystania z sieci.

Tak prognozuje amerykański eMarketer. Według jego szacunków na koniec tego roku z Internetu korzystać będzie na świecie 2,89 mld osób, czyli o 6,2 proc. więcej niż przed rokiem i 40,4 proc. wszystkich. W przyszłym roku internautów po raz pierwszy będzie ponad 3 miliardy (3,07 mld) i będą stanowić 42,4 proc. wszystkich ludzi, a w 2018 roku ich liczba zwiększy się do 3,6 mld, a z sieci będzie wtedy korzystać przynajmniej raz w miesiącu prawie połowa ludzkiej populacji (48,2 proc.).

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama