Najwięcej egzemplarzy w styczniu niezmiennie sprzedawał bulwarowy „Fakt": średnio 324,9 tys. każdego dnia – ale nawet ten tytuł nie oparł się w styczniu spadkowemu trendowi sprzedażowemu. Jego wynik obniżyły się w porównaniu z sytuacją rok wcześniej o 7,7 proc.– wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem. Najbardziej spadła w grupie gazet ogólnopolskich sprzedaż „Gazety Wyborczej": o 11 proc. do 186 tys. egz., tabloidowy „Super Express" stracił rok do roku 3,9 proc. sprzedaż y (wynosi teraz 158,3 tys. egz.), a „Dziennik Gazeta Prawna" odnotował sprzedaż na poziomie 67,7 tys. egz., o 6,1 proc. niższą niż w styczniu 2014 r. Jedynym tytułem czołówce gazet ogólnopolskich, który odnotował w styczniu wzrost sprzedaży jest „Rzeczpospolita". Jej najnowszy wynik to 58,4 tys. egz. i jest on o 1,4 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Wzrost sprzedaży widać także w giełdowym „Parkiecie" wydawanym przez tego samego wydawcę. W styczniu gazeta sprzedawała każdego dnia średnio 5,4 tys. egz. i było to o 10,1 proc. więcej niż przed rokiem, podczas gdy konkurencyjny „Puls Biznesu" stracił w tym czasie 12 proc. sprzedaży. Jego styczniowy wynik sprzedażowy to prawie 14 tys. egz.

Sukcesywnie rośnie w sprzedaży wydawców udział wydań elektronicznych. W styczniu wszystkie wymienione wyżej sześć tytułów (oprócz „Super Expressu", który nie raportuje w ZKDP takiej formy sprzedaży) łącznie sprzedawało już średnio 25,6 tys. e-wydań każdego dnia. To o 15,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Najwięcej sprzedawała ich w tym czasie „Rzeczpospolita" – 10,1 tys. egz. i było to o prawie 37 proc. więcej niż przed rokiem. Kolejny był w tym „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem na poziomie 8,7 tys. elektronicznych egzemplarzy (co oznacza spadek rok do roku o 2,5 proc.), kolejne: „Gazeta Wyborcza" (1,8 tys., spadek o 4,4 proc.) oraz „Fakt", którego sprzedaż e-wydań sięgała 237 egz. i była o 1,7 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Na tym tle świetnie wypadają tytuły kierowane do specjalistów. E-sprzedaż „Parkietu" sprzedaż w styczniu wzrosła rok do roku o 65,4 proc. do prawie 2 tys. egz., a „Puls Biznesu" sprzedawał e-wydań 2,7 tys., o 7,2 proc. więcej niż w styczniu 2014 r.