Reklama

Media pożerają nasz czas

W tym roku każdego dnia będziemy spędzać na korzystaniu z rozmaitych mediów średnio osiem godzin i 12 minut. To siedem minut więcej niż rok wcześniej, a zamiana ta wynika z rosnącej popularności Internetu.

Publikacja: 01.06.2015 17:01

Media pożerają nasz czas

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Jak podaje ZenithOptimedia Group w swoich prognozach konsumpcji mediów, globalnie średni czas przeznaczany na konsumpcję mediów wzrósł z 461,8 minut dziennie w 2010 roku do 485,3 minut dziennie w 2014 roku. - W ciągu tych kilku lat, czas spędzany przez konsumentów na korzystaniu z Internetu niemal podwoił się ze średnio 59,6 do 109,5 minut dziennie, podczas gdy czas przeznaczony na konsumpcję bardziej tradycyjnych mediów skurczył się z 402,2 do 375,8 minut dziennie – podaje firma.

Choć Internet napędza wzrost całościowej konsumpcji mediów, ale ma negatywny wpływ na konsumpcję mediów tradycyjnych. - W latach 2010-2014 konsumpcja wszystkich tradycyjnych mediów z wyjątkiem outdooru, czyli dzienników, magazynów, telewizji, radia i kina, spadła z powodu konkurencji z Internetem i w kolejnych latach analitycy ZenithOptimedia spodziewają się dalszych spadków – podaje firma.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama