Media pożerają nasz czas

W tym roku każdego dnia będziemy spędzać na korzystaniu z rozmaitych mediów średnio osiem godzin i 12 minut. To siedem minut więcej niż rok wcześniej, a zamiana ta wynika z rosnącej popularności Internetu.

Publikacja: 01.06.2015 17:01

Media pożerają nasz czas

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Jak podaje ZenithOptimedia Group w swoich prognozach konsumpcji mediów, globalnie średni czas przeznaczany na konsumpcję mediów wzrósł z 461,8 minut dziennie w 2010 roku do 485,3 minut dziennie w 2014 roku. - W ciągu tych kilku lat, czas spędzany przez konsumentów na korzystaniu z Internetu niemal podwoił się ze średnio 59,6 do 109,5 minut dziennie, podczas gdy czas przeznaczony na konsumpcję bardziej tradycyjnych mediów skurczył się z 402,2 do 375,8 minut dziennie – podaje firma.

Choć Internet napędza wzrost całościowej konsumpcji mediów, ale ma negatywny wpływ na konsumpcję mediów tradycyjnych. - W latach 2010-2014 konsumpcja wszystkich tradycyjnych mediów z wyjątkiem outdooru, czyli dzienników, magazynów, telewizji, radia i kina, spadła z powodu konkurencji z Internetem i w kolejnych latach analitycy ZenithOptimedia spodziewają się dalszych spadków – podaje firma.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju