Wenecka instalacja „Przeczarowując świat” Mirgi-Tas w Pawilonie Polskim została bardzo dobrze przyjęta przez międzynarodową krytykę i obecnie pokazywana jest w Ferrarze. Nie przypadkiem tam: instalacja na Biennale nawiązywała w kompozycji do „kalendarzowego” cyklu fresków z renesansowego ferraryjskiego Palazzo Schifanoia.
Wystawa w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie nosi tytuł „Wędrowne obrazy”, który sygnalizuje tożsamość i wybory artystki – absolwentki krakowskiej ASP, czerpiącej inspiracje z rodzimej romskiej kultury i włączającej je w wielokulturowe konteksty. Oryginalne instalacje z wielkoformatowych obrazów, szytych jak patchworki z kolorowych romskich strojów i dopełniane techniką malarską, składają się na barwną opowieść o współczesności i przeszłości romskiej społeczności. O pamięci zbiorowej i indywidualnej. Łamią stereotypy i pokazują od wewnątrz kreacyjną siłę tej kultury i emancypację społeczności, jak i zewnętrzne kulturowe przemiany. Obrazy artystki na wystawie w Krakowie są wiec rodzajem wędrówki w czasie i przestrzeni, a jednocześnie mają charakter manifestu artystki.