Reklama

Warszawskie targi dla zasłuchanych

Na największą w kraju imprezę księgarską przyjechali także wydawcy audiobooków. Ich oferta jest coraz bogatsza

Publikacja: 22.05.2009 03:21

– W ciągu minionego roku liczba wydawanych przez nas książek do słuchania wzrosła czterokrotnie, a sprzedaż – pięciokrotnie – powiedział „Rz” Andrzej Tabor z oficyny Storybox.pl, która na warszawskich targach gości po raz drugi. – Audiobooki nie wypierają literatury w tradycyjnym wydaniu, lecz świetnie ją uzupełniają. Naszymi klientami są ludzie, którym w domu brak czasu na spokojną lekturę. Okazję do nadrobienia zaległości znajdują m.in. podczas podróży do pracy.

Zdaniem Krystyny Tyl z firmy dystrybucyjnej Dosluchania.pl audiobooki są typowym towarem duble time, to jest umożliwiającym wykonywanie dwóch czynności jednocześnie.

– Odpowiadają więc naszemu tempu życia – wyjaśnia. – Reprezentujemy 80 wydawnictw. Co miesiąc proponujemy 40 nowych tytułów: na płytach CD i w formie plików do ściągnięcia z Internetu. Na warszawskich targach nikt nie przedstawia porównywalnej oferty.

Wydawcy decydują się na nagrania tytułów, które w wersji papierowej rozeszły się w nakładzie większym niż 100 tys. egz. Teraz rekordy bije „Świat według Mellera” (Biblioteka Akustyczna). Książkę czyta Jan Englert. Oficyna Media Rodzina zadowolona jest ze sprzedaży autobiografii Baracka Obamy „Odziedziczone marzenia”. Największy rynek tworzą jednak książki do słuchania przeznaczone dla dzieci.

– Naszym hitem są bajki Andersena w nowym tłumaczeniu Bogusławy Sochańskiej i interpretacji Jerzego Stuhra – mówi Joanna Nowakowska z wydawnictwa Media Rodzina. – Współpracujemy z wybitnymi aktorami: Marianem Opanią, Jerzym Zelnikiem, Krzysztofem Globiszem. To oni współdecydują o sukcesie audiobooka.

Reklama
Reklama

Zdaniem wydawców rynek książek do słuchania będzie się rozrastał. Dla wielu produkt ten wciąż stanowi nowość, a liczba potencjalnych klientów jest wysoka.

– W ciągu minionego roku liczba wydawanych przez nas książek do słuchania wzrosła czterokrotnie, a sprzedaż – pięciokrotnie – powiedział „Rz” Andrzej Tabor z oficyny Storybox.pl, która na warszawskich targach gości po raz drugi. – Audiobooki nie wypierają literatury w tradycyjnym wydaniu, lecz świetnie ją uzupełniają. Naszymi klientami są ludzie, którym w domu brak czasu na spokojną lekturę. Okazję do nadrobienia zaległości znajdują m.in. podczas podróży do pracy.

Reklama
Literatura
Powieść o kobiecie, która ma siłę duszy. Czy Tóibín ma szansę na Nobla?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Literatura
Marta Hermanowicz laureatką Nagrody Conrada 2025
Literatura
Żona Muńka o jego zdradach: dobry grzesznik
Literatura
Technologia, która uzależnia – czy w świecie „Kaori” wciąż rządzi człowiek?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Literatura
Ewa Woydyłło i jej szczęśliwa trzynastka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama