Widz jest najważniejszy. Jego obecność przed telewizorem decyduje o tym, jak długo program utrzyma się na antenie. Zazwyczaj program sam musi o niego walczyć, być interesujący, gdyż poszczególne anteny nie śpieszą się z promowaniem misyjnych audycji. Z reguły też emitują je poza godzinami najwyższej oglądalności.
Programy poświęcone literaturze pojawiały się dotąd na krótko i niemal wyłącznie na antenach telewizji publicznej („Telewizyjne Wiadomości Literackie" w TVP 2, „Czytelnia", „Od słowa do słowa", „Hurtownia książek" w TVP Kultura).
Pewne jest, że zarobić na tym się nie da, telewizje komercyjne rzadko próbują uruchomić takie audycje. Autorzy nowych propozycji przygotowanych dla TVP Kultura mają nadzieję, że tym razem uda się je wypromować, a ich żywot będzie dłuższy.
Ekscentryczny pomysł na propagowanie książek ma Piotr Kielar, twórca cyklu „Nocne czytanie w wannie" (poniedziałki po 22). Stawia na widowisko, które stworzyć mają autorzy czytający fragmenty napisanych przez siebie książek. Jego bohaterami będą twórcy młodej, ambitnej współczesnej polskiej literatury. Program ma ujawniać ich osobowości.
– Chcemy się zmierzyć z talentem aktorskim pisarzy – mówi Kielar pół żartem, pół serio.