Autorzy analizują kondycję polskiego wzornictwa, dokumentują zmiany, jakie w nim zaszły i podejmują próbę określenia kierunków rozwoju.
Jeżeli wciąż współczesny design kojarzy nam się wyłącznie ze Skandynawią i Włochami, to najwyższa pora, żeby poznać własny. Wiele zmieniło się w ostatnich latach w polskim designie. Dziś jest już rozpoznawalną marką zagranicą.
To rezultat pojawienia się pokolenia młodych kreatywnych projektantów, przemian społeczno-gospodarczych, rozwoju szkolnictwa i promocyjnych działań. W Polsce działają obecnie Concordia Design w Poznaniu, Centrum Designu Gdynia, czy Design Centrum Kielce. Organizuje się konkursy i pokazy, które upowszechniają polski design, np. „must have" podczas Łódź Design Festival (wystawa staje się potem naszą wizytówką zagraniczną, m.in. na targach w Mediolanie). Znaczący wkład w promocję polskiego designu na świecie ma również Instytut Adama Mickiewicza, we współpracy z którym autorzy Kwartalnika Projektowego „2+3D" przygotowali album „Zaprojektowane".
Na książkę składa się siedem rozdziałów, ułożonych według branż: meble, transport, urządzenia domowe i specjalistyczne, lampy, szkło i ceramika, tkaniny. Przegląd kończą prace eksperymentalne na granicy sztuki i wzornictwa.