Reklama

W pułapce nieśmiertelności. Dmitrij Głuchowski Futu.re

Dmitrij Głuchowski w swojej najnowszej powieści „Futu.re” pokazuje ciemną stronę nieśmiertelności

Publikacja: 06.04.2015 13:00

W pułapce nieśmiertelności. Dmitrij Głuchowski Futu.re

Foto: materiały prasowe

W przeszłości Głuchowski był dziennikarzem, korespondentem wojennym i prezenterem radiowym. Sławę pisarza zyskał dzięki książce „Metro 2033", w której opisuje zniszczoną wojną nuklearną Moskwę. Stała się ona inspiracją dla wielu pisarzy i twórców gier komputerowych. W 2007 r. Europejskie Towarzystwo Science Fiction przyznało mu nagrodę za debiut roku. W najnowszej książce „Futu.re", autor przedstawia odmienną od tamtej wizję przyszłości.

W „Futu.re" ludzie pokonali śmierć. Na Ziemi żyje 120 miliardów ludzi. Planeta jest przeludniona i zabudowana monumentalnymi drapaczami chmur, sięgającymi nieba niczym Wieża Babel. Głównym bohaterem, będącym zarazem narratorem powieści, jest Jan Nachtigal T2, członek organizacji Nieśmiertelnych. Pełni ona wyjątkowo odpowiedzialną rolę – kontrolowania przyrostu naturalnego w Europie. Nieśmiertelni ubrani w czarne płaszcze, noszący maski Apolla Belwederskiego, odnajdują nielegalnie narodzone dzieci. W zamian za życie dziecka, jeden z rodziców otrzymuje zastrzyk odbierający nieśmiertelność i skazujący na przyspieszone starzenie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Literatura
Jedyna taka trylogia o Polsce XX w.
Literatura
Kalka z języka niemieckiego w komiksie o Kaczorze Donaldzie zirytowała polskich fanów
Literatura
Neapol widziany od kulis: nie tylko Ferrante, Saviano i Maradona
Literatura
Wybitna poetka Urszula Kozioł nie żyje. Napisała: „przemija życie jak noc: w okamgnieniu.”
Literatura
Dług za buty do koszykówki. O latach 90. i transformacji bez nostalgii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama