Kiedy Nosowska była Kasią

Ukazały się remiksy najnowszej płyty Hey, a także reedycje pierwszych trzech albumów zespołu

Publikacja: 07.07.2010 10:28

Kiedy Nosowska była Kasią

Foto: Rzeczpospolita

Podwójny album „Re-Murped!” przeznaczony jest głównie dla fanów zmartwionych tym, że wokalistka Hey zawiesiła solowy projekt Nosowska, pod którego szyldem skupiła się na elektronicznych brzmieniach. Współpracowała wtedy m.in. ze Smolikiem i to on przygotował nową wersję „Miłość! Uwaga! Ratunku! Pomocy”. Świetnie brzmią remiksy zrealizowane przez Bueno Bros – „Stygnę”, „Chiński urzędnik państwowy” i „Vanitas”. Ale najwięcej szaleństwa jest w „Stygnę” Pawła Krawczyka i „Fazie Delta” Marcina Borsa. Nie da się ukryć, że potwierdzają mniejsze zainteresowanie liderów Heya klasycznym rockiem.

Wielu młodym fanom grupa kojarzy się dziś wyłącznie z utworami nagranymi z Krawczykiem. Tylko z koncertów mogą znać repertuar stworzony przez założyciela i pierwszego lidera Piotra Banacha, obecnie Indios Bravos. Jego odejście z Heya było w polskim show-biznesie trzęsieniem ziemi. Niewielu dawało wtedy szanse Kasi Nosowskiej i jej kolegom na utrzymanie mocnej pozycji. Tymczasem grupa jest rockowym liderem w kraju już drugą dekadę.

Wracając po latach do pierwszych albumów zespołu, obawiałem się o odbiór największych przebojów z debiutanckiej płyty „Fire”, które zostały wyeksploatowane przez radio – jak „Moja i twoja nadzieja” oraz „Teksański”. Tymczasem bronią się, ale największą frajdę przyniosły mi ostre gitarowe kompozycje „One of Them”, „Choice” czy ballada „Dreams”. Właściwie tylko „Desire” i „Flowers for Titus” nie przetrwały próby czasu.

„Ho!” to kontynuacja debiutu, ale lepsza jest produkcja nagrań, nowocześniejsze, bardziej soczyste, brzmienie. Znakomite są „Empty Page” i „Have a Nice Day”, w którym Hey gra ostro niemal jak Metallica. Fascynują rytmiczne rozwiązania w „Between”, szczególnie partie basu. Wisienką na tym muzycznym torcie jest „Is It Strange”, rewelacyjny blues z przepiękną gitarową solówką.

Trzecia płyta „?” przyniosła zmianę nie tylko w eksponowanej na okładce fryzurze Kasi Nosowskiej. To najbardziej dojrzały z pierwszych trzech albumów. W ogóle się nie zestarzał. „Prawda” jest przejmującym zapisem kompromisów, na które decydował się zespół w strategii marketingowej. Nie dotyczyły jednak ani muzyki, ani tekstów. Imponują wokalne interpretacje i gitarowe aranżacje we „Wczesnej jesieni” oraz „Dorosłości jako początku umierania”. Robi wrażenie różnorodność pomysłów w „Kropli”, „Musli”, „Liście” czy „Heledore Babe”.

Czy wiedzieliśmy, jaki mamy znakomity zespół? Madame Katarzyna, jak nazywają wokalistkę muzycy zespołu, musiała mieć taką intuicję, nie rezygnując z Heya po odejściu Piotra Banacha.

[ramka]

[b]HeyRE-MURPEDd![/b]

[i]ql music 2010[/i]

[b]Fire, Ho, ?[/b]

Universal 2010[/ramka]

[ramka] [b]

Nosowska w Łazienkach już 22 lipca![/b]

Koncert NOSOWSKIEJ i UNISEXBLUES BAND z projektem „N/O” poświęconym twórczości Agnieszki Osieckiej otworzy pierwszy z cyklu letnich Koncertów z koksem - specjalnie na zimne lato. Fundacja Sztuki Niegłupiej ([link=http://www.nieglupiej.pl]www.nieglupiej.pl[/link]) zaprasza 22 lipca o 21:00 do Teatru na Wyspie w warszawskich Łazienkach.

Na płycie „N/O” nagranej przez Nosowską wraz z UniSexBluesBand znalazło się 9 piosenek do tekstów Agnieszki Osieckiej, wśród nich m.in. „Na całych jeziorach ty”, „Uroda”, „Zielono mi”, czy przejmująco zinterpretowane „Kto tam u ciebie jest?”. Album pojawił się w sprzedaży pod koniec listopada 2009 r.

[b]Nosowska & UniSexBluesBand to: [/b]

Katarzyna Nosowska – śpiew

Marcin Macuk – gitara, śpiew

Michał Chęć – gitara

Tomasz Duda – saksofon, klarnet

Jarek Jóźwik – instrumenty klawiszowe

Łukasz Moskal – perkusja

Dominik Trębski – trąbka

Stanisław Wróbel – bas

Krzysztof Zalewski – wibrafon

więcej informacji: [link=http://www.nosowska.pl]www.nosowska.pl[/link], [link=http://www.myspace.com/unisexblues]www.myspace.com/unisexblues[/link]

[b]W warszawskich Łazienkach zagrają również:[/b]

29 lipca, godz. 21.00 – Jan Młynarski i Gaba Kulka – MŁYNARSKI PLAYS MŁYNARSKI

5 sierpnia, godz. 21.00 – BiFF gra „Ano”, czyli jeden z najgłośniejszych debiutów 2009

12 sierpnia, godz. 21.00 – MOTION TRIO

Bilety:

Nosowska, Młynarski plays Młynarski, Motion Trio – 39 zł; BiFF – 30 zł

[i] materiały organizatora[/i] [/ramka]

Podwójny album „Re-Murped!” przeznaczony jest głównie dla fanów zmartwionych tym, że wokalistka Hey zawiesiła solowy projekt Nosowska, pod którego szyldem skupiła się na elektronicznych brzmieniach. Współpracowała wtedy m.in. ze Smolikiem i to on przygotował nową wersję „Miłość! Uwaga! Ratunku! Pomocy”. Świetnie brzmią remiksy zrealizowane przez Bueno Bros – „Stygnę”, „Chiński urzędnik państwowy” i „Vanitas”. Ale najwięcej szaleństwa jest w „Stygnę” Pawła Krawczyka i „Fazie Delta” Marcina Borsa. Nie da się ukryć, że potwierdzają mniejsze zainteresowanie liderów Heya klasycznym rockiem.

Pozostało 86% artykułu
Kultura
Przemo Łukasik i Łukasz Zagała odebrali w Warszawie Nagrodę Honorowa SARP 2024
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali