Gdy w roku 1980 ukazało się nagranie (nigdy wcześniej niewydanej na płycie!) pierwotnej wersji Błękitnej rapsodii Gershwina na dwa fortepiany w wykonaniu duetu sióstr Labèque, krytycy od razu spostrzegli, że oto na muzycznej scenie pojawiło się zjawisko szczególne i niemające precedensu, a opinię tę podzieliła publiczność - płyta zdobyła ogromną, światową popularność i do dziś dzierży fonograficzne rekordy sprzedaży.
Bogaty repertuar na dwa fortepiany (oraz na cztery ręce) zyskał odtąd interpretatorki doskonałe, których artystyczne porozumienie nie miało sobie równych wśród podobnych duetów.
W Filharmonii Narodowej grały ostatnio w maju 2002 r., a w międzyczasie wraz z Antonim Witem występowały w Pekinie i Szanghaju. Podczas kolejnego wspólnego występu zaprezentują utwory z różnych epok. Bardzo oryginalny Koncert d-moll Poulenca z roku 1932 wykazuje typowe dla swej epoki echa muzyki jazzowej.
Brawurowe Wariacje na temat Paganiniego Lutosławskiego zabrzmią w tym sezonie po raz drugi (zob. program koncertu 1 III), tym razem w swej pierwotnej wersji, wykonywanej podczas nieoficjalnych okupacyjnych koncertów w fortepianowym duecie kompozytora z Andrzejem Panufnikiem, w warszawskiej kawiarni „Aria".
Kompozytor tak wspominał: „Mieliśmy w repertuarze bardzo dużo muzyki bardzo poważnej zaczynając od toccat organowych Bacha, które przerabialiśmy bardziej wiernie, niż to robili Busoni czy Liszt, ponieważ dwa fortepiany dawały możliwości, jakich oczywiście nie dawał jeden, aż do Bolera Ravela, cheval de bataille naszego repertuaru."