Walka z fałszywymi informacjami. "Ofiarą demokracja"

Oryginalną kampanię „#FightFakeNews” stworzyli w związku ze Światowym Dniem Wolności Prasy, Reporterzy bez Granic (RSF).

Aktualizacja: 07.05.2018 13:29 Publikacja: 07.05.2018 12:57

Walka z fałszywymi informacjami. "Ofiarą demokracja"

Foto: YouTube (kadr z filmu)

Kampania powstała ze względu na to, że walka z dezinformacją jest obecnie jednym z największych wyzwań dla obrońców dziennikarstwa.

 

Kluczowym elementem akcji jest spot telewizyjny zatytułowany "#FightFakeNews", który został wyprodukowany dla RSF przez francuską agencję kreatywną BETC.

W wideo porównywane są szkody wyrządzone przez podrobione produkty przemysłowe lub farmaceutyczne, do szkód politycznych, wynikających z fałszywych wiadomości i informacji. W przeciwieństwie do tradycyjnych „podróbek”, których wpływ na zdrowie lub środowisko jest widoczny i wymierny, "fałszywe wiadomości" podważają fundamenty demokracji w podstępny sposób.

- Treści produkowane w sposób rygorystyczny i uczciwy coraz częściej poddawane są nieuczciwej konkurencji ze strony sponsorowanych treści, propagandy i plotek - powiedział sekretarz generalny RSF Christophe Deloire. - Z badań wynika, że fałszywe wiadomości krążą łatwiej niż te wiarygodne, z powodu poznawczych uprzedzeń u ludzi. Nie możemy pozostać bierni wobec tego zagrożenia dla uczciwości debaty publicznej, a tym samym dla demokracji - dodał. - RSF podejmuje konkretne kroki w celu promowania dziennikarskiej wolności, niezależności i pluralizmu - podkreślił Deloire.

Film skierowany jest do ogółu społeczeństwa i ma być transmitowany w telewizji i udostępniany w mediach społecznościowych oraz na wszystkich stronach internetowych, które wyrażą chęć jego publikacji.

Istnieją dwie wersje filmu „#FightFakeNews". Jedna ma 30, a druga 50 sekund.

Kampania powstała ze względu na to, że walka z dezinformacją jest obecnie jednym z największych wyzwań dla obrońców dziennikarstwa.

Kluczowym elementem akcji jest spot telewizyjny zatytułowany "#FightFakeNews", który został wyprodukowany dla RSF przez francuską agencję kreatywną BETC.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
sądownictwo
Sąd Najwyższy ratuje Ewę Wrzosek. Prokurator może bezkarnie wynosić informacje ze śledztwa
Kraj
Znaleziono szczątki kilkudziesięciu osób. To ofiary zbrodni niemieckich
Kraj
Ćwiek-Świdecka: Nauczyciele pytają MEN, po co ta cała hucpa z prekonsultacjami?
Kraj
Sadurska straciła kolejną pracę. Przez dwie dekady była na urlopie
Kraj
Mariusz Kamiński przed komisją ds. afery wizowej. Ujawnia szczegóły operacji CBA
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO