"Washington Post": Czarne strony polskich mediów

Dziesiątki polskich mediów publikują w środę czarne strony, a kanały telewizyjne wyłączają sygnał w proteście przeciwko nowemu podatkowi, który - ich zdaniem - zagraża niezależnej prasie w kraju i jest ciosem wymierzonym w instytucje demokratyczne - pisze "Washington Post".

Publikacja: 10.02.2021 14:48

"Washington Post": Czarne strony polskich mediów

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

arb

W środę niezależne polskie media publikują treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem "haraczu", którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu publikuje też "Rzeczpospolita". Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

"Washington Post" pisze, że kilkadziesiąt organizacji medialnych w Polsce opublikowało list do polskich władz, w którym nowy podatek został określony mianem "skandalicznego" obciążenia niezależnej prasy.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Kraj
Ruszyło śledztwo w sprawie Centrum Niemieckiego
Materiał Partnera
Dzień Zwycięstwa według Rosji
Kraj
Najważniejsze europejskie think tanki przyjadą do Polski
Kraj
W ukraińskich Puźnikach odnaleziono szczątki polskich ofiar UPA
Kraj
80. rocznica zakończenia II wojny światowej. Trump ustanawia nowe święto. Dlaczego Polacy nie lubią tego dnia?