"Washington Post": Czarne strony polskich mediów

Dziesiątki polskich mediów publikują w środę czarne strony, a kanały telewizyjne wyłączają sygnał w proteście przeciwko nowemu podatkowi, który - ich zdaniem - zagraża niezależnej prasie w kraju i jest ciosem wymierzonym w instytucje demokratyczne - pisze "Washington Post".

Publikacja: 10.02.2021 14:48

"Washington Post": Czarne strony polskich mediów

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

arb

W środę niezależne polskie media publikują treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem "haraczu", którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu publikuje też "Rzeczpospolita". Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

"Washington Post" pisze, że kilkadziesiąt organizacji medialnych w Polsce opublikowało list do polskich władz, w którym nowy podatek został określony mianem "skandalicznego" obciążenia niezależnej prasy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo