Ujawnione przez „Rzeczpospolitą” plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wywołały burzę, gdyż droga krajowa E16 Mrągowo – Orzysz musi, zdaniem drogowców, przeciąć największe w Polsce jezioro rynnowe – Tałty. Proponują oni 350-metrowy most lub 850-metrową estakadę. – Jezioro gdzieś przekroczyć musimy – mówi Mirosław Nicewicz, dyrektor GDDKiA w Olsztynie.
210 mln zł ma kosztować budowa drogi E16 biegnącej przez cenne przyrodniczo tereny
Mimo iż o planowanej inwestycji napisaliśmy w sobotę, już protestują ekolodzy, żeglarze i miłośnicy mazurskich jezior.
– Drugiej Rospudy nie będzie – uspokajał wczoraj w TVN 24 Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA. Według niego już dziś przez Mazury jeżdżą tiry, a zatem budowa drogi tranzytowej, a taką ma być krajowa szesnastka, niczego nie zmieni.
Drogowcy zapewniają też, że trwają konsultacje społeczne. Mają wyłonić najlepszy wariant budowy drogi. GDDKiA podpiera się opinią przygotowaną przez Mazurski park Krajobrazowy – wynikać ma z niej, że budowa drogi nie niszczy cennych przyrodniczo terenów.