Gdy przyjrzymy się wiosennym propozycjom telewizji publicznej, zobaczymy, że Jedynka jest anteną bardziej misyjną, a Dwójka, stawiając na rozrywkę, chce konkurować ze stacjami komercyjnymi. –To z punktu widzenia TVP słuszne różnicowanie oferty – ocenia dr Łukasz Szurmiński, medioznawca z UW.
Podobnie jak w TVN i Polsacie lokomotywą TVP 2 jest muzyczny show. „Bitwa na głosy“ rusza 5 marca o godz. 20.05. W programie osiem gwiazd polskiej piosenki, m.in. Urszula Dudziak, Krzysztof Cugowski, Michał Wiśniewski, Piotr Kupicha, stanie na czele wybranych w castingach 16-osobowych zespołów, które będą walczyć „na głosy“.
Innym hitem Dwójki jest „Postaw na milion“. – To z pewnością najlepszy teleturniej z milionem w tytule, wzbudzi duże emocje – zachwalała na środowej konferencji TVP 2 gwiazda stacji Agnieszka Szulim. Program oparty na „Money drop“ i produkowany w 13 krajach poprowadzi aktor Łukasz Nowicki.
Wiosną w TVP 2 zobaczymy nowe seriale: obyczajowy „Rodzinka.pl“ z Małgorzatą Kożuchowską i Tomaszem Karolakiem oraz kryminalny „Instynkt“ m.in. z Danutą Stenką.
TVP 2 staje też do rywalizacji w paśmie popołudniowym.