Nowe studio Wiadomości. Teleekspress z nową oprawą

Czy nowa oprawa pomoże "Wiadomościom" zatrzymać spadek oglądalności

Publikacja: 13.02.2011 20:38

Nowe studio Wiadomości. Teleekspress z nową oprawą

Foto: ROL

Stojący przez pierwszą część programu prowadzący, nowe oświetlenie, ujęcia kamerą z lotu ptaka, rezygnacja z koloru czerwonego w biało-niebieskiej teraz scenografii – to główne zmiany, jakie widzowie zobaczą w "Wiadomościach".

– Będą inne kadry, inna praca kamer, inna gra świateł, studio pokazane z innej perspektywy. Wszystko to sprawi, że widz otrzyma bardziej dynamiczny i nowoczesny serwis informacyjny – mówi "Rz" Tomasz Adamczyk, wiceszef redakcji "Wiadomości".

Niezmieniona pozostanie muzyka. Nieco mniejsze zmiany mają objąć także wydania poranne i popołudniowe.

Nad metamorfozą serwisu od kilku tygodni pracuje zespół pod okiem reżysera Jana Sosińskiego i odpowiedzialnego za światło Andrzeja Jeziorka (krótkometrażowy film "One Survivors Remember", do którego robił zdjęcia, otrzymał Oscara). Twórcą nowej oprawy graficznej jest Łukasz Siemiątkowski.

Nową czołówkę i oprawę pokaże dziś też "Teleexpress". – Zmiany nie będą rewolucyjne. Odświeżyliśmy nieco scenografię, zmieniliśmy trochę kolorystykę i muzykę, ale zostanie charakterystyczny dla "Teleexpressu" dżingiel – mówi Grzegorz Pawelczyk, wiceszef programu.

Szefowa "Wiadomości" Małgorzata Wyszyńska oprócz zmian technicznych zapowiada także zmiany w zespole. Niebawem dołączy do niego Justyna Dobrosz, dziennikarka "Teleexpresu". Trwają także rozmowy z reporterami innych stacji. Nie zmienią się za to prezenterzy. Oprócz Wyszyńskiej główny serwis informacyjny TVP nadal będą prowadzić Piotr Kraśko i Krzysztof Ziemiec.

– Chcemy, by "Wiadomości" w nowej odsłonie zawalczyły o widzów także tych, którzy w ostatnim czasie przestali nas oglądać – mówi "Rz" Wyszyńska.

W styczniu tego roku "Wiadomości" straciły (w porównaniu ze styczniem 2010 r.) około pół miliona widzów, podczas gdy widownia konkurencyjnych "Faktów" TVN zwiększyła się o prawie 200 tys. widzów.

– Naszym celem jest rzetelny, obiektywny serwis, który nie narzuca w łopatologiczny sposób widzowi żadnej wizji świata, ale pozostawia ocenę wydarzeń jemu samemu. I mam nadzieję, że widzowie to docenią – podkreśla Wyszyńska.

Kamil Durczok, szef "Faktów" TVN, uważa jednak, że zmiany w "Wiadomościach" nie wpłyną na podniesienie wyników oglądalności. – Triki i nowinki techniczne to sprawa drugorzędna – twierdzi. – To, co stanowi o jakości programu informacyjnego, to pomysł i ludzie, a przy całym szacunku do kolegów z placu Powstańców (siedziba "Wiadomości"– red.) nie widzę tam ani jednego, ani drugiego. I to nie jest zarzut pod adresem tej ekipy, bo każdej kolejnej, która tam przychodzi, brakuje dobrego pomysłu na ten program.

Podobnego zdania jest prof. Stanisław Mocek, medioznawca z Collegium Civitas.

– Nie studio jest głównym problemem "Wiadomości". Muszą powalczyć o odbudowanie nadwerężanej ciągle wiarygodności, którą skutecznie ostatnio traciły, podobnie zresztą jak cała telewizja publiczna – tłumaczy Mocek.

Stojący przez pierwszą część programu prowadzący, nowe oświetlenie, ujęcia kamerą z lotu ptaka, rezygnacja z koloru czerwonego w biało-niebieskiej teraz scenografii – to główne zmiany, jakie widzowie zobaczą w "Wiadomościach".

– Będą inne kadry, inna praca kamer, inna gra świateł, studio pokazane z innej perspektywy. Wszystko to sprawi, że widz otrzyma bardziej dynamiczny i nowoczesny serwis informacyjny – mówi "Rz" Tomasz Adamczyk, wiceszef redakcji "Wiadomości".

Pozostało 85% artykułu
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Kraj
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej