TVP i TVN nie chcą reklam Sakiewicza

TVP i TVN odmówiły emisji spotów reklamowych nowej gazety codziennej Tomasza Sakiewicza

Aktualizacja: 02.09.2011 20:01 Publikacja: 02.09.2011 16:46

Tomasz Sakiewicz

Tomasz Sakiewicz

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

Nowy projekt Sakiewicza „Gazeta Polska Codziennie" rusza w przyszły piątek 9 września. Kampania promocyjna rozpocznie się w nadchodzącym tygodniu. Jednym z jej elementów miały być telewizyjne reklamy, emitowane w trzech głównych telewizjach: TVP, TVN i Polsacie.

W telewizji publicznej i TVN reklam nowej gazety jednak nie zobaczymy prawdopodobnie wcale.

TVN odmowę tłumaczy brakiem czasu antenowego, a TVP tym, że spot reklamujący nową gazetę miały charakter wyborczy.

– Mamy całkiem wyprzedany czas przeznaczony na reklamy, a obowiązują nas pewne limity – tłumaczy Karol Smoląg, rzecznik TVN.

Z kolei rzeczniczka TVP Joanna Stempień-Rogalińska podkreśla, że telewizja publiczna podjęła decyzję o odmowie emisji reklamy na podstawie ekspertyz prawnych. – Na podstawie opinii prawników i ekspertyz prawnych, TVP podjęła decyzję, że nie może sobie pozwolić na emisję tego spotu reklamowego – mówi „Rz".

Jak informuje biuro prasowe TVP „emisja zakwestionowanego spotu niosłaby ryzyko zarzutów propagowania treści o charakterze agitacji wyborczej, a - zgodnie z przepisami Kodeksu Wyborczego i regulacjami wewnętrznymi TVP - emisja spotów o tym charakterze powinna odbywać się wyłącznie w płatnych blokach wyborczych, jedynie na zlecenie zarejestrowanych komitetów wyborczych"

TVP tłumaczy też, że odmówiła emisji tylko jednego z dwóch dostarczonych spotów reklamowych dziennika „Gazeta Polska Codziennie". TVP podjęła decyzję, że drugi spot zostanie warunkowo dopuszczony do emisji po dostarczeniu metryki filmu. Dlaczego warunkowo? Jak czytamy w komunikacie przesłanym „Rz":  „W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń ze strony Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji lub innych właściwych organów,  TVP zastrzegła sobie prawo do wstrzymania emisji".

Wszystko wskazuje na to, że reklamę wyemituje jedynie Polsat. Z informacji „Rz" wynika, że będzie go można oglądać od środy.

Redaktor naczelny „Gazety Polskiej" i nowego dziennika „Gazeta Polska Codziennie" nie kryje oburzenia zwłaszcza, jeśli chodzi o odmowę ze strony telewizji publicznej.

– Jeden z tych spotów mówił o cenzurze w mediach, może TVP i jej prezes odnieśli to do siebie– mówi „Rz". Dodaje, że stało się to już po opłaceniu czasu antenowego w TVP. Zapowiada też zgłoszenie sprawy do prokuratury. – To jawne nadużycie stanowiska przez prezesa TVP p. Juliusza Brauna – komentuje.

Nowa gazeta Sakiewicza ma mieć formę politycznego tabloidu. W kioskach pojawi się w przyszły piątek. Jak już wcześniej informowała „Rz" ma kosztować poniżej 2 złotych.

Nowy projekt Sakiewicza „Gazeta Polska Codziennie" rusza w przyszły piątek 9 września. Kampania promocyjna rozpocznie się w nadchodzącym tygodniu. Jednym z jej elementów miały być telewizyjne reklamy, emitowane w trzech głównych telewizjach: TVP, TVN i Polsacie.

W telewizji publicznej i TVN reklam nowej gazety jednak nie zobaczymy prawdopodobnie wcale.

Pozostało 87% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo