Łukasz Koszarek: Dlaczego koszykówka w Polsce znowu jest modna

- Świetne wyniki sprawiają, że koszykówka w Polsce ponownie stała się modna. Zrobimy wszystko, aby to podtrzymać - mówi były reprezentant Polski, prezes Polskiej Ligi Koszykówki (PLK) Łukasz Koszarek.

Publikacja: 18.11.2023 15:49

Łukasz Koszarek

Łukasz Koszarek

Foto: PAP/Zbigniew Meissner

Jakie jest największe wyzwanie, przed którym stoi dziś Polska Liga Koszykówki?

Wspólnie ze sponsorami oraz telewizją chcemy wzmocnić marketingowo główne wydarzenia sezonu. Myślę tu o szlagierach i klasykach Orlen Basket Ligi, meczu o Superpuchar Polski, turnieju finałowym Pucharu Polski, a także fazie play-off. To już są świetne produkty, ale mogą być jeszcze lepsze. Pracujemy także nad nową odsłoną oficjalnej strony internetowej, rozwijamy media społecznościowe. Chcemy jeszcze efektywniej docierać do kibiców.

Czytaj więcej

Michał Michalak: Każdy z nas staje nad urwiskiem

Jaki jest poziom sportowy ligowej koszykówki w naszym kraju?

Orlen Basket Liga przyciąga coraz większe nazwiska. Do rozgrywek wracają reprezentanci Polski, jak Michał Michalak, ważne role w swoich zespołach pełnią Jarosław Zyskowski, Jakub Garbacz czy Jakub Nizioł. Grają też u nas reprezentanci innych krajów. Ligowe ekipy coraz chętniej występują w europejskich pucharach. To ogromna zmiana na plus. Poziom sportowy jest coraz lepszy, widać w ostatnich latach znaczną poprawę jakości.

Jak układa się wasza współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki?

Wspieramy się, wymieniamy doświadczenia. Potrzebna jest na tym polu symbioza, aby nasza koszykówka nadal mogła się rozwijać w dobrym tempie.

Reprezentacja po ostatnich sukcesach stała się dobrą marką. Nasi najlepsi grają w wielkich klubach

Frekwencja na meczach kadry może świadczyć o tym, że basket nad Wisłą ponownie cieszy się takim zainteresowaniem, jak w połowie lat 90. ubiegłego wieku...

Reprezentacja po ostatnich sukcesach - ósmym miejscu mistrzostw świata (2019) oraz czwartym na EuroBaskecie (2022) - stała się dobrą marką. Nasi najlepsi grają w wielkich klubach: Mateusz Ponitka w Partizanie Belgrad, Aleksander Balcerowski w Panathinaikosie Ateny, a Michał Sokołowski - w Napoli. Cały czas jesteśmy w grze o igrzyska w Paryżu. Mamy nadzieję, że dołączy do kadry "nasz człowiek" w NBA, czyli Jeremy Sochan. Świetne wyniki sprawiają, że koszykówka w Polsce ponownie stała się modna. Zrobimy wszystko, aby to zainteresowanie podtrzymać.

Jakie jest największe wyzwanie, przed którym stoi dziś Polska Liga Koszykówki?

Wspólnie ze sponsorami oraz telewizją chcemy wzmocnić marketingowo główne wydarzenia sezonu. Myślę tu o szlagierach i klasykach Orlen Basket Ligi, meczu o Superpuchar Polski, turnieju finałowym Pucharu Polski, a także fazie play-off. To już są świetne produkty, ale mogą być jeszcze lepsze. Pracujemy także nad nową odsłoną oficjalnej strony internetowej, rozwijamy media społecznościowe. Chcemy jeszcze efektywniej docierać do kibiców.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Koszykówka
Brandin Podziemski błysnął w NBA. Najlepszy występ w karierze
Koszykówka
Jeremy Sochan w laboratorium. Sprawdzian w nowej roli
Koszykówka
Nowość w NBA: ruszył specjalny turniej
Koszykówka
Jeremy Sochan pobił rekord. "Najlepsza noc w NBA"
Koszykówka
Długa droga do Paryża. Polscy koszykarze poznali rywali
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości