Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 08.05.2024 06:24 Publikacja: 08.05.2024 04:30
Coraz wiekszy ruch w fast foodach
Foto: Adobe Stock
W pierwszym kwartale ruch w lokalach typu fast food z burgerami oraz kurczakami był 6,5 proc. większy niż rok temu, zaś pizzerie mogą się pochwalić o 3,1 proc. lepszym wynikiem – wynika z badania firmy technologicznej Proxi.Cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Powstało ono w oparciu o analizę zachowań 1,4 mln konsumentów, na podstawie danych ruchu ich telefonów.
Zdaniem ekspertów dane mogą wskazywać na poprawę nastawienia konsumentów, jeśli chodzi o wydatki. Chcą oni przeznaczać środki już nie tylko na podstawowe produkty, ale także na dodatkowe cele, na które dotąd najmocniej je ograniczali – choćby na jedzenie poza domem.
Rynek dostaw w Polsce rozwija się i wart jest już ponad 10 mld zł. Z danych Pyszne.pl wynika, że najczęściej zamawiane dania w 2024 roku to kebab, pizza i cheeseburger.
Od 20 listopada br. w restauracjach McDonald’s dostępny jest burger drwala. Popularna kanapka sprzedawana jest tylko w sezonie jesienno-zimowym, a jej wprowadzeniu z reguły towarzyszy przemyślana akcja marketingowa.
Jeszcze w marcu za minimalne wynagrodzenie można było kupić w restauracji średnio 128 kotletów schabowych, we wrześniu - już 124. Ceny w gastronomii rosną szybciej niż wynosi wskaźnik inflacji. Najbardziej odczuwają to osoby lepiej zarabiające.
Amerykańska sieć restauracji TGI Fridays (Thank God it's Friday!) złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem. Firma w oświadczeniu poinformowała, że głównym powodem problemów finansowych były skutki pandemii Covid-19 i że wniosek pozwoli jej na „zbadanie strategicznych alternatyw w celu zapewnienia długoterminowej trwałości marki”.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Starbucks przywraca ręcznie wypisywane imiona markerem na kubkach oraz stacje samoobsługowe z cukrem i śmietanką, by odzyskać klientów – informuje CNN.
Twórcy serwisu Taste Atlas ogłosili doroczną listę 100 najlepszych kuchni na świecie. Czołówkę zdominowali Europejczycy. Które miejsce zajęła w tym zestawieniu kuchnia polska?
W przyszłym roku, w związku z obchodami Roku Jubileuszowego, do Rzymu przyjadą miliony pielgrzymów z całego świata. To okazja dla restauratorów, by na tym zarobić. Niektórzy jednak wolą zawrzeć porozumienie dotyczące cen między innymi jednego z najpopularniejszych rzymskich dań. Sprawie przyjrzał się brytyjski „The Times”.
Wojciech Modest Amaro, pierwszy polski szef kuchni nagrodzony gwiazdką w prestiżowym przewodniku Michelin, rusza z nowym biznesem. Szef kuchni pracuje nad stworzeniem nowej marki ze świata stylu życia.
Twórcy prestiżowego rankingu La Liste przyznali tytuł najlepszej restauracji na świecie aż 9 restauracjom ex aequo. Na liście znalazły się też aż 8 restauracji z Polski.
Rynek dostaw w Polsce rozwija się i wart jest już ponad 10 mld zł. Z danych Pyszne.pl wynika, że najczęściej zamawiane dania w 2024 roku to kebab, pizza i cheeseburger.
Zara to już nie tylko ubrania czy akcesoria do domu. Inditex, właściciel jednej z najbardziej znanych marek odzieżowych na świecie, uruchamia nowy projekt, który wkrótce ma stać się globalnym biznesem.
Popeyes, czyli pochodząca z USA sieć restauracji typu fast food, zapowiada na 2025 r. znaczne przyspieszenie tempa ekspansji w Polsce.
W tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Restaurant & Bar Design Awards, w którym nagradzane są najlepiej zaprojektowane lokale gastronomiczne z całego świata, wyróżnienie zdobyła kawiarnia „Woda” z Bydgoszczy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas