Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów

W pierwszym kwartale ruch w tych lokalach wzrósł średnio o 4,7 proc., najmocniej w burgerowniach i lokalach nastawionych na dania z kurczaka. Może to świadczyć o poprawie nastrojów Polaków.

Aktualizacja: 08.05.2024 06:24 Publikacja: 08.05.2024 04:30

Coraz wiekszy ruch w fast foodach

Coraz wiekszy ruch w fast foodach

Foto: Adobe Stock

W pierwszym kwartale ruch w lokalach typu fast food z burgerami oraz kurczakami był 6,5 proc. większy niż rok temu, zaś pizzerie mogą się pochwalić o 3,1 proc. lepszym wynikiem – wynika z badania firmy technologicznej Proxi.Cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Powstało ono w oparciu o analizę zachowań 1,4 mln konsumentów, na podstawie danych ruchu ich telefonów.

Zdaniem ekspertów dane mogą wskazywać na poprawę nastawienia konsumentów, jeśli chodzi o wydatki. Chcą oni przeznaczać środki już nie tylko na podstawowe produkty, ale także na dodatkowe cele, na które dotąd najmocniej je ograniczali – choćby na jedzenie poza domem.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów