Pizzerie i fast-foody mocno obrywają. Straciły w wakacje mnóstwo klientów

W sumie w 1,8 tys. placówek największych sieci tego typu na rynku, od początku czerwca do końca sierpnia, łącznie liczba wizyt klientów spadła aż o 14,1 proc.

Aktualizacja: 25.09.2023 06:19 Publikacja: 25.09.2023 03:00

Pizzerie i fast-foody mocno obrywają. Straciły w wakacje mnóstwo klientów

Foto: Adobe Stock

Sieci gastronomiczne szczególnie mocno odczuwają ograniczanie wydatków przez konsumentów, co pokazuje analiza firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE Research, o której wynikach „Rzeczpospolita” pisze jako pierwsza.

Z analizy zachowań ponad 457,7 tys. konsumentów wynika, że w sumie liczba klientów w największych sieciach fast food i pizzeriach w okresie wakacyjnym w ujęciu rocznym spadła 13,3 proc. Analitycy wskazują, że w tym okresie w sumie badani konsumenci spędzili średnio nieco ponad 4 godziny w tego typu lokalach. W samych pizzeriach przebywali przeciętnie ponad 1,5 godz. Natomiast w lokalach oferujących przede wszystkim szybkie dania byli średnio 3 godz. i 12 min.

Pozostało 89% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gastronomia
McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot