Aktualizacja: 25.09.2023 06:19 Publikacja: 25.09.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Sieci gastronomiczne szczególnie mocno odczuwają ograniczanie wydatków przez konsumentów, co pokazuje analiza firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE Research, o której wynikach „Rzeczpospolita” pisze jako pierwsza.
Z analizy zachowań ponad 457,7 tys. konsumentów wynika, że w sumie liczba klientów w największych sieciach fast food i pizzeriach w okresie wakacyjnym w ujęciu rocznym spadła 13,3 proc. Analitycy wskazują, że w tym okresie w sumie badani konsumenci spędzili średnio nieco ponad 4 godziny w tego typu lokalach. W samych pizzeriach przebywali przeciętnie ponad 1,5 godz. Natomiast w lokalach oferujących przede wszystkim szybkie dania byli średnio 3 godz. i 12 min.
Rynek dostaw w Polsce rozwija się i wart jest już ponad 10 mld zł. Z danych Pyszne.pl wynika, że najczęściej zamawiane dania w 2024 roku to kebab, pizza i cheeseburger.
Od 20 listopada br. w restauracjach McDonald’s dostępny jest burger drwala. Popularna kanapka sprzedawana jest tylko w sezonie jesienno-zimowym, a jej wprowadzeniu z reguły towarzyszy przemyślana akcja marketingowa.
Jeszcze w marcu za minimalne wynagrodzenie można było kupić w restauracji średnio 128 kotletów schabowych, we wrześniu - już 124. Ceny w gastronomii rosną szybciej niż wynosi wskaźnik inflacji. Najbardziej odczuwają to osoby lepiej zarabiające.
Amerykańska sieć restauracji TGI Fridays (Thank God it's Friday!) złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem. Firma w oświadczeniu poinformowała, że głównym powodem problemów finansowych były skutki pandemii Covid-19 i że wniosek pozwoli jej na „zbadanie strategicznych alternatyw w celu zapewnienia długoterminowej trwałości marki”.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Starbucks przywraca ręcznie wypisywane imiona markerem na kubkach oraz stacje samoobsługowe z cukrem i śmietanką, by odzyskać klientów – informuje CNN.
Padły pierwsze salwy w wojnie handlowej między Unią Europejską i Chinami. Pekin odpowiedział kaucjami na alkohol na nałożone przez Brukselę cła na samochody elektryczne. Czy kolejnym celem będą produkty mleczarskie?
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Twórcy serwisu Taste Atlas ogłosili doroczną listę 100 najlepszych kuchni na świecie. Czołówkę zdominowali Europejczycy. Które miejsce zajęła w tym zestawieniu kuchnia polska?
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas