Pizzerie i fast-foody mocno obrywają. Straciły w wakacje mnóstwo klientów

W sumie w 1,8 tys. placówek największych sieci tego typu na rynku, od początku czerwca do końca sierpnia, łącznie liczba wizyt klientów spadła aż o 14,1 proc.

Aktualizacja: 25.09.2023 06:19 Publikacja: 25.09.2023 03:00

Pizzerie i fast-foody mocno obrywają. Straciły w wakacje mnóstwo klientów

Foto: Adobe Stock

Sieci gastronomiczne szczególnie mocno odczuwają ograniczanie wydatków przez konsumentów, co pokazuje analiza firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE Research, o której wynikach „Rzeczpospolita” pisze jako pierwsza.

Z analizy zachowań ponad 457,7 tys. konsumentów wynika, że w sumie liczba klientów w największych sieciach fast food i pizzeriach w okresie wakacyjnym w ujęciu rocznym spadła 13,3 proc. Analitycy wskazują, że w tym okresie w sumie badani konsumenci spędzili średnio nieco ponad 4 godziny w tego typu lokalach. W samych pizzeriach przebywali przeciętnie ponad 1,5 godz. Natomiast w lokalach oferujących przede wszystkim szybkie dania byli średnio 3 godz. i 12 min.

Pozostało 89% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów