Reklama
Rozwiń

Na co skarżą się pasażerowie kolei

W 2019 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło łącznie 1341 skarg pasażerów. To minimalnie mniej, niż rok wcześniej, gdy do UTK trafiło ich 1348. Wzrosła liczba skarg na higienę, komfort i jakość obsługi, a spadła na rozkład jazdy pociągów. Najwięcej skarg wysyłanych do UTK jest pocztą elektroniczną.

Aktualizacja: 14.02.2020 14:23 Publikacja: 13.02.2020 12:44

Na co skarżą się pasażerowie kolei

Foto: 123RF

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat średnio rocznie do Urzędu wpływa ok. 1400 zgłoszeń pasażerskich. Tendencja ta utrzymała się mimo wzrostu liczby przewiezionych przez kolej pasażerów (z 310 mln w 2018 r. do blisko 336 mln osób w 2019 r Główne tematy, których dotyczyły skargi pasażerów w 2019 r., to:

- niedostateczny komfort podróży i niewłaściwa postawa drużyn konduktorskich (571 zgłoszeń),

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Prawo w Polsce
Ślub Kingi Dudy w Pałacu Prezydenckim. Watchdog pyta o koszty, ale studzi emocje
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono