Reklama

Na co skarżą się pasażerowie kolei

W 2019 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło łącznie 1341 skarg pasażerów. To minimalnie mniej, niż rok wcześniej, gdy do UTK trafiło ich 1348. Wzrosła liczba skarg na higienę, komfort i jakość obsługi, a spadła na rozkład jazdy pociągów. Najwięcej skarg wysyłanych do UTK jest pocztą elektroniczną.

Aktualizacja: 14.02.2020 14:23 Publikacja: 13.02.2020 12:44

Na co skarżą się pasażerowie kolei

Foto: 123RF

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat średnio rocznie do Urzędu wpływa ok. 1400 zgłoszeń pasażerskich. Tendencja ta utrzymała się mimo wzrostu liczby przewiezionych przez kolej pasażerów (z 310 mln w 2018 r. do blisko 336 mln osób w 2019 r Główne tematy, których dotyczyły skargi pasażerów w 2019 r., to:

- niedostateczny komfort podróży i niewłaściwa postawa drużyn konduktorskich (571 zgłoszeń),

- niedogodny rozkład jazdy i punktualność pociągów (475 zgłoszeń),

- nieprawidłowe funkcjonowanie kanałów sprzedaży biletów oraz niewystarczająca informacja pasażerska (339 zgłoszeń).

Czytaj także:

Reklama
Reklama

Co warto wiedzieć przed podróżą koleją

Jakie prawa ma pasażer podróżujący pociągiem

Każde zgłoszenie może dotyczyć wielu obszarów.

Najczęstszym kanałem kontaktu pasażerów z Urzędem była poczta elektroniczna (1031 zgłoszeń) oraz interaktywny formularz kontaktowy (224 zgłoszenia). Ponadto konsultanci UTK udzielili łącznie 1500 porad za pośrednictwem infolinii pasażerom.

-Sygnały przekazywane nam przez pasażerów są bardzo ważnym źródłem informacji o problemach występujących na styku systemu kolejowego i jego klientów. Poza pomocą w indywidualnych przypadkach rozwiązujemy także systemowe problemy, wskazując podmiotom kolejowym obszary, które wymagają poprawy. Wyraźnie widać, że proponowane przez nas kanały cyfrowego kontaktu z Urzędem cieszą się zainteresowaniem ze strony pasażerów. Ponad 3/4 wszystkich zgłoszeń w 2019 r. obsłużyliśmy drogą elektroniczną – ocenia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych kanałów kontaktu z Urzędem dla pasażerów znaleźć można na tej stronie.

Reklama
Reklama
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Prawo drogowe
Koniec mandatów za zieloną strzałkę? Ministerstwo szykuje rewolucyjne zmiany
Sądy i trybunały
Fundacja Helsińska nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Nieruchomości
Nadchodzi rewolucja w spółdzielniach mieszkaniowych. Jest projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama