[b]Kupiłem telefon komórkowy w promocji: podpisując umowę na dwa lata otrzymałem aparat za złotówkę. Po pół roku telefon przestał działać, a w punkcie, w którym podpisywałem umowę sprzedawca poinformował mnie, że odpowiedzialność ponosi producent i powinienem u niego reklamować sprzęt. Czy to prawda? Podpisałem przecież umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych i na tej umowie widnieje podpis i pieczątka operatora. Nie mam żadnej umowy z producentem aparatów. Kto odpowiada za niedziałający sprzęt: sprzedawca czy gwarant?[/b]
Punkt partnerski, w którym kupił Pan telefon powinien przyjąć reklamowany aparat. Wynika to z regulaminów wewnętrznych większości firm, które świadczą usługi telekomunikacyjne. Istnieje również możliwość zwrócenia się bezpośrednio do serwisu podanego w umowie gwarancyjnej, gdzie najprawdopodobniej telefon zostanie naprawiony szybciej.
[srodtytul]Umowa z operatorem[/srodtytul]
To, że punkt partnerski przyjmie reklamowany aparat, nie oznacza jeszcze, że odpowiada za jego niesprawność. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że zawiera z operatorem dwie umowy: jedną na świadczenie usług telekomunikacyjnych i drugą: umowę sprzedaży telefonu.
Jeśli reklamujemy usługi telekomunikacyjne (np. brak zasięgu czy słabą jakość połączeń), możemy zwrócić się do operatora, bo to on odpowiada za ich świadczenie. W sytuacji gdy zepsuł się aparat, za wady odpowiada sprzedawca lub producent rzeczy, (bądź inny podmiot ujawniony w gwarancji) – o ile została ona kupującemu wydana.