[b]Kupiłem towar, który okazał się wadliwy. Zareklamowałem go w sklepie i żądałem wymiany sprzętu na nowy. Obecnie nie mam ani nowego towaru ani pieniędzy. Co mogę zrobić?[/b]
Przede wszystkim należy ustalić, z jakiego tytułu towar był reklamowany: czy korzystaliśmy z gwarancji (posiadamy dokument gwarancyjny), czy z odpowiedzialności sprzedawcy. Od tego zależy, jakie kroki i na jakiej podstawie prawnej możemy podjąć.
W ustaleniu, czy skorzystaliśmy z odpowiedzialności sprzedawcy, czy z gwarancji, może nam pomóc zgłoszenie reklamacyjne, w którym przeważnie jest oznaczony tryb reklamacyjny. Warto pamiętać, że paragon nie jest gwarancją, lecz jedynie dowodem zawarcia umowy.
Oprócz ustalenia, z jakiego tytułu reklamowaliśmy towar, bardzo ważne jest stwierdzenie, czy kupiliśmy go w związku z wykonywaną działalnością, czy prywatnie, jako konsumenci. Jest to istotne dla wskazania właściwej podstawy prawnej. Ponieważ nie wynika to wprost z pytania czytelnika, więc rozważymy oba warianty.
[srodtytul]GDY KUPILIŚMY TOWAR NA FIRMĘ[/srodtytul]