W krajach, w których konsumenci bardzo chętnie wykorzystują telefon i Internet do załatwiania różnych spraw, zdalna sprzedaż polis (czyli w formie direct) sięga nawet 40 – 50 proc. W Polsce ta forma sprzedaży również staje się coraz popularniejsza, a oferta coraz bogatsza.
Niektóre towarzystwa oferują polisy zarówno przy użyciu systemu direct, jak i kanałów tradycyjnych, inne zaś wyłącznie przez Internet i telefon. Coraz częściej pojawiają się też propozycje skierowane do wybranych odbiorców. Na przykład platforma ubezpieczeniowa Ergo Hestii You Can Drive skierowana jest do młodych. Z kolei Aviva umożliwia klientom korzystającym z Internetu przez komórkę łączenie się z konsultantem poprzez kliknięcie na reklamę prowadzącą do serwisu; w ten sposób można kupić polisę.
Najczęściej w systemie direct oferowane są ubezpieczenia komunikacyjne. Nowoczesne kanały świetnie się sprawdzają przy sprzedaży prostych polis, np. turystycznych. Klienci przez Internet kupują wycieczkę, bilet lotniczy i rezerwują hotel. Naturalne jest więc, że tą drogą kupią również polisę.
Przez Internet i telefon można też ubezpieczyć mieszkanie, życie, zapewnić sobie ochronę zdrowotną lub prawną.
Zdalne kupowanie polis ma wiele zalet. Można spokojnie porównać ceny i zakres ubezpieczenia, sprawdzić różne warianty i wybrać najkorzystniejszy dla siebie. Oferta dostępna jest przez całą dobę. Jeżeli wieczorem przypomni się nam, że od następnego dnia rano potrzebujemy polisy, np. turystycznej, możemy kupić ją bez problemu. Ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się w momencie wskazanym przez ubezpieczyciela. Zazwyczaj jest to następny dzień (północ), ale czasem ochronę zyskujemy bezpośrednio po zakupie.