Operatorzy telekomunikacyjni już dziś powinni kupować tony ryz papieru i miliony kopert. Czeka ich nie lada zadanie. Muszą poinformować na piśmie każdego z 35 mln abonentów telefonicznych o zmianie cen usług.
Operacja ta wiąże się z planowanym podwyższeniem od nowego roku stawki VAT o 1 proc. Będzie ona kosztowna społecznie, choć może być zarazem dobrą okazją dla wielu abonentów do rozstania się z dotychczasowym operatorem.
– Prawo telekomunikacyjne jest jasne i precyzyjne. W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, np. za usługi telefoniczne, przedsiębiorca musi pisemnie poinformować o tym abonenta – wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.
[wyimek][srodtytul]35 mln[/srodtytul] abonentów muszą poinformować operatorzy o zmianie cen ich usług telekomunikacyjnych[/wyimek]
Abonent, który nie zaakceptuje zmiany cen, może rozwiązać umowę z operatorem bez podania uzasadnienia. A operator musi się na to zgodzić.