Jak napisać pismo z reklamacją usług turystycznych

Reklamacja to nic innego jak pismo, w którym turysta podaje wszystkie wady wyjazdu i określa swoje żądania

Publikacja: 05.09.2012 10:23

W umowie z biurem podróży powinna być zamieszczona jednoznaczna klauzula przypominająca klientowi o obowiązku niezwłocznego zawiadomienia wykonawcy usługi i organizatora imprezy o stwierdzonym wadliwym wykonaniu umowy. Gdy problem nie zostaje rozwiązany od ręki na miejscu, klient może – już po powrocie do kraju – złożyć reklamację.

Reklamacja to nic innego jak pismo, w którym turysta podaje wszystkie wady wyjazdu i określa swoje żądania. Reklamację może złożyć wtedy, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu. Powinien, wskazując w niej wady wyjazdu, udokumentować je. Przydać mogą się zatem zdjęcia czy nagrania.

Cenne mogą się okazać również zeznania świadków (wskażmy wtedy w piśmie reklamacyjnym, kto i jakie okoliczności może potwierdzić). Do reklamacji składanej po powrocie z wyjazdu dołączmy koniecznie również kopię reklamacji wręczonej na miejscu rezydentowi czy pilotowi.

Jeśli na miejscu ponieśliśmy jakieś wydatki, których nie powinniśmy (bo konkretne świadczenia miały być w cenie wyjazdu), do reklamacji dołączmy również rachunki potwierdzające te wydatki, np. za korty, basen, leżaki itp.

Pamiętajmy, że nie ma jednego gotowego i uniwersalnego wzoru reklamacji, bo każdy przypadek jest indywidualny. Pisząc zatem takie pismo, zwróćmy szczególną uwagę na to, aby w uzasadnieniu podać jak najwięcej argumentów potwierdzających nasze racje i powodów, dla których wyjazd można traktować jako nieudany.

Pamiętajmy również, że jeśli nie złożymy reklamacji na czas, organizator naszego wyjazdu może ją odrzucić.

W umowie z biurem podróży powinna być zamieszczona jednoznaczna klauzula przypominająca klientowi o obowiązku niezwłocznego zawiadomienia wykonawcy usługi i organizatora imprezy o stwierdzonym wadliwym wykonaniu umowy. Gdy problem nie zostaje rozwiązany od ręki na miejscu, klient może – już po powrocie do kraju – złożyć reklamację.

Reklamacja to nic innego jak pismo, w którym turysta podaje wszystkie wady wyjazdu i określa swoje żądania. Reklamację może złożyć wtedy, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu. Powinien, wskazując w niej wady wyjazdu, udokumentować je. Przydać mogą się zatem zdjęcia czy nagrania.

W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców