Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak napisać pismo z reklamacją usług turystycznych

Reklamacja to nic innego jak pismo, w którym turysta podaje wszystkie wady wyjazdu i określa swoje żądania

Publikacja: 05.09.2012 10:23

W umowie z biurem podróży powinna być zamieszczona jednoznaczna klauzula przypominająca klientowi o obowiązku niezwłocznego zawiadomienia wykonawcy usługi i organizatora imprezy o stwierdzonym wadliwym wykonaniu umowy. Gdy problem nie zostaje rozwiązany od ręki na miejscu, klient może – już po powrocie do kraju – złożyć reklamację.

Reklamacja to nic innego jak pismo, w którym turysta podaje wszystkie wady wyjazdu i określa swoje żądania. Reklamację może złożyć wtedy, gdy w czasie trwania imprezy turystycznej jej organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu. Powinien, wskazując w niej wady wyjazdu, udokumentować je. Przydać mogą się zatem zdjęcia czy nagrania.

Cenne mogą się okazać również zeznania świadków (wskażmy wtedy w piśmie reklamacyjnym, kto i jakie okoliczności może potwierdzić). Do reklamacji składanej po powrocie z wyjazdu dołączmy koniecznie również kopię reklamacji wręczonej na miejscu rezydentowi czy pilotowi.

Jeśli na miejscu ponieśliśmy jakieś wydatki, których nie powinniśmy (bo konkretne świadczenia miały być w cenie wyjazdu), do reklamacji dołączmy również rachunki potwierdzające te wydatki, np. za korty, basen, leżaki itp.

Pamiętajmy, że nie ma jednego gotowego i uniwersalnego wzoru reklamacji, bo każdy przypadek jest indywidualny. Pisząc zatem takie pismo, zwróćmy szczególną uwagę na to, aby w uzasadnieniu podać jak najwięcej argumentów potwierdzających nasze racje i powodów, dla których wyjazd można traktować jako nieudany.

Reklama
Reklama

Pamiętajmy również, że jeśli nie złożymy reklamacji na czas, organizator naszego wyjazdu może ją odrzucić.

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama