Gdy zamówiony za pośrednictwem folderu u sprzedawcy towar ma inne właściwości niż deklarowany, jest towarem niezgodnym z umową.
Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedawca twierdzi, iż za realizację zamówienia i jego dostawę do sklepu odpowiada producent. Na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego wciąż można egzekwować swoje prawo do reklamacji.
Gazetka, folder czy katalog który wykorzystuje sprzedawca do zamawianych towarów jest jego ofertą, a zawierane w niej informacje dotyczące parametrów stają się częścią umowy pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. Zamówiony towar u producenta powinien mieć dokładnie takie parametry jak zostały podane w broszurze – za co odpowiada sprzedawca, gdyż to z nim konsument ma umowę.
Zgodnie z art. 4 ust 3 ustawy domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
W przypadku niezgodności towaru z umową kupujący ma prawo do jego wymiany na taki, jaki został wskazany w zamówieniu (art. 8 ust 1 ustawy). Natomiast jeśli wymiana jest niemożliwa, gdyż nie da się z jakichś powodów uzyskać towaru o żądanych parametrach jest możliwe odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy art. 8 ust. 4 ustawy. Do tego wystarczy pisemne oświadczenie.