O tym jednak, że nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować, a organizator ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze, przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Umową jest bilet
Bilet na imprezę oznacza zawarcie umowy. Na jej podstawie przedsiębiorca zobowiązuje się zorganizować imprezę, a konsument zapłacić za bilet.
Ustalenie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru tj. ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj muzyki, nawet drogą mailową zdecydowanie ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą.
Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy – miejsca, ceny, programu itp. - dojdzie z winy organizatora, to powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów. W przeciwnym razie nagła zmiana planów może być dla nas kosztowna i oznaczać stratę wpłaconych pieniędzy. Jednak w każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków.
W sytuacji, gdy np. planujemy Sylwester na stoku, za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się nam zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.