W internecie krąży film, na którym klient waży piersi z kurczaka kupione w sklepie Biedronka. Okazuje się, że ich masa jest o 100 g niższa od podanej na opakowaniu. W takiej sytuacji konsumenci mogą składać reklamację.
Sklep sam z siebie nie pakuje piersi z kurczaka. Dostaje je od producenta. Jeśli jednak okaże się, że masa produktu jest rzeczywiście mniejsza od tej z etykiety, sklep będzie odpowiadał przed konsumentem.
– Taki towar jest wadliwy. Można go zwrócić i odzyskać pieniądze. Można też żądać obniżenia ceny za taki produkt – mówi Krzysztof Bąk, radca prawny z kancelarii Nowakowski i Wspólnicy. Dodaje, że sprzedawca może mieć później roszczenia względem dostawcy czy producenta.
Spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zapewnia, że masa produktów jest stale kontrolowana zarówno przez spółkę, jak i dostawców. Wykorzystywane są do tego legalizowane wagi, regularnie kalibrowane. Biuro prasowe Jeronimo Martins zaznacza też, że autorzy dotychczas publikowanych materiałów świadomie lub nieświadomie wprowadzają odbiorców w błąd. Gdy pojawiały się wątpliwości co do masy produktów, niezależnie od standardowych kontroli przeprowadzane były dodatkowe, które nie wykazywały nieprawidłowości.
Gdyby jednak się okazało, że masa produktu nie odpowiada tej z etykiety, sklep powinien rozpatrzyć reklamację. Odpowiedzialność za zapakowany produkt ponosi producent.