Nadwrażliwy turysta bez zadośćuczynienia za zmarnowany urlop

Po wniesieniu roszczeń za zmarnowany urlop ocena, czy doszło do naruszenia dóbr osobistych, nie może być dokonywana według indywidualnej wrażliwości.

Publikacja: 07.09.2022 14:56

Nadwrażliwy turysta bez zadośćuczynienia za zmarnowany urlop

Foto: Adobe Stock

Wrażliwy turysta może mieć zmarnowany urlop, ale zadośćuczynienia za to nie dostanie. Tak wynika z wyroku Sądu Okręgowego Warszawa-Praga. Oceny, czy doszło do naruszenia dóbr osobistych, nie można dokonywać według indywidualnej wrażliwości. Trzeba wziąć pod uwagę ocenę zobiektywizowaną – odwołującą się do odczuć przeciętnego odbiorcy.

Sąd rozpatrywał apelację dotyczącą pobytu w apartamencie w trzygwiazdkowym hotelu. Wyjazd nie był dla małżonków przyjemny. Zdarzało się, że podczas posiłków przeszkadzał im dźwięk odkurzacza lub płacz dziecka. Nie mogli w pełni korzystać z wykupionego pakietu, przez utrudniony dostęp do kawy – ekspres był albo zajęty, albo czyszczony. Bufet nosił ślady wcześniejszej konsumpcji, a piwo było zbyt ciepłe.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie