Skarżący podniósł, iż hasło firmy „TUTAJ BĘDĘ JĄ RŻNĄŁ" rodzi u odbiorców poczucie poniżającego, przedmiotowego traktowania kobiet.
Wnioskodawca poinformował KER o tym, ze Straż Miejska Wrocławia prowadzi czynności wyjaśniające w następstwie otrzymania zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia wykroczenia w tej sprawie.
- Z jednej strony istotnie odnieść można wrażenie, że pomysłodawca celowo nawiązał do potocznego, wulgarnego znaczenia wyrazu „rżnąć", chcąc poprzez to wywołać zaintrygowanie u odbiorców, spośród których jedynie ci bardziej wnikliwi odnajdą odnośnik do umieszonego drobnymi drukiem wyjaśnienia, co stanie się przedmiotem owego rżnięcia (broda). Tym samym zauważył twórca jednoznaczność odwołania do aktu seksualnego i wzbudzania instrumentalnego traktowania kobiety, skoro zmuszony był dodać gwiazdkę do wyrazu JĄ. Z drugiej strony należy mieć na uwadze przemijającą już modę na styl drwalski, którego głównymi atrybutem była właśnie broda, którą to - chcąc utrzymać konwencję obranego stylu - można było ciąć i rżnąć, tak jak się drewno rżnie i tnie tak, że aż się wióry sypią – czytamy w skardze.
Skargę poparł arbiter-referent. Wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy, z uwagi na to, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.
Podniósł również, ze reklama jest niezgodna z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą zawierać treści dyskryminujących, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.".