Aktualizacja: 14.10.2016 08:58 Publikacja: 14.10.2016 02:00
Foto: 123RF
Zgodnie z przepisami za nieuczciwą praktykę rynkową jest uznawane takie postępowanie przedsiębiorcy, które wprowadza w błąd konsumentów. Przy tym wprowadzania błąd nie należy utożsamiać z mówieniem nieprawdy albo celowym, świadomym przeinaczaniem pewnych informacji. Wprowadzanie w błąd to także milczenie i zatajanie ważnych dla klienta danych.
Wszystkie takie działania mogą powodować podjęcie przez konsumenta decyzji, której nie podjąłby, mając dostęp do rzetelnych danych. Pominięciem istotnej informacji, które wprowadza w błąd jest m.in. nieujawnianie handlowego celu praktyki. Wynika to wprost z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2016r., poz. 3).
Egzamin ósmoklasisty 2025 - dzień pierwszy. Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych zmagali się dzisiaj z język...
Pozasądowe rozwody, choć mają być szybsze, to nie będą droższe. W dodatku rozwiązanie małżeństwa będzie można uz...
To, że darowizna dla małoletniego jest obciążona np. służebnością drogi koniecznej, nie unieważnia takiej umowy...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas