Jeśli zakup został dokonany w sklepie stacjonarnym, wymiana bądź zwrot produktu zależy od dobrej woli sprzedawcy. To on decyduje ile dni mamy na zwrot i wskazuje warunki, tj.: czy rzecz ma być zapakowana, czy musi mieć metki etc. Sprzedawca decyduje również czy wymieni towar na towar, czy zwróci pieniądze czy przeleje daną kwotę na bon podarunkowy.
- W przypadku zakupów przez Internet obowiązują zupełnie inne prawa. Konsument ma 14 dni na wycofanie się z decyzji zakupowej. Termin ten liczony jest od dnia doręczenia rzeczy – mówiła.
Po doręczeniu produktu zakupionego przez Internet konsument może rzecz wypróbować ale nie używać. Jeśli wypróbowany towar zwróci, a sprzedawca uzna, że rzecz była używana, może obciążyć kupującego za używanie rzeczy. Nie jest jednak uregulowane w jaki sposób winna zostać wyliczona kwota obciążenia.
W przypadku zwrotu towaru pełnowartościowego, przedsiębiorca może żądać przedstawienia dowodu zakupu. W przypadku reklamacji warunki są bardziej łagodne.
Cieloch potwierdziła, że w przypadku nieudanego sylwestra także można złożyć reklamację.