Reklama
Rozwiń

Nie daj się złapać na triki sprzedawców

Niektórzy sprzedający stosują zabiegi mające skłonić klienta do przyjęcia niekorzystnej oferty. Na szczęście można się przed tym bronić.

Publikacja: 30.12.2017 13:00

Nie daj się złapać na triki sprzedawców

Foto: AdobeStock

Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na nieuczciwe techniki sprzedażowe, obliczone na wprowadzenie kupującego w błąd.

Przykładowo sprzedawca celowo pokazuje nam najpierw najdroższy model telefonu, a później trochę tańszy. Inna sztuczka polega na tym, by konsument decydował się na zakup drogiego produktu, sprzedawca za chwilę oferuje mu zakup tańszego, który uzupełnia pierwszy (np. po nabyciu wózka klientowi proponuje się jeszcze śpiworek, torbę, kocyk dla dziecka). Skoro bowiem zgodził się już na więcej, to zgodzi się i na mniej. Konsumentowi ciężko jest też zmienić już raz podjętą decyzję. Sprzedawca konstruuje więc pozornie dobrą ofertę, a po zaangażowaniu się konsumenta przedstawia dodatkowe, już mniej atrakcyjne jej składniki, np.: przy wynajmie pokoju hotelowego poza standardową ceną pojawiają się np. opłaty za parking.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców