Reklama
Rozwiń

UOKiK: Lidl będzie edukował klientów i rzeczników za kontrowersyjną promocję

Ruszyły platforma edukacyjna dla konsumentów oraz szkolenia dla rzeczników. Sprawdź na www.portaledu.lidl.pl. To działania sieci dyskontów Lidl Polska w związku z wykonaniem decyzji UOKiK.

Publikacja: 13.11.2018 10:45

UOKiK: Lidl będzie edukował klientów i rzeczników za kontrowersyjną promocję

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy kampanii marketingowej przeprowadzonej przez sieć dyskontów jesienią 2016 roku. Zgodnie z zasadami promocji, klienci Lidla mogli w terminie 30 dni od zakupu zwrócić towar w dowolnym sklepie tej sieci. Oddając produkty, konsumenci musieli pokazać paragon oraz opakowanie towaru, przy czym zawartość mogła być częściowo zużyta. Sieć dyskontów zakończyła akcję promocyjną nagle po niespełna dwóch tygodniach, mimo że regulamin przewidywał, że musi to zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem, podając informacje na swojej stronie internetowej. UOKiK uznał, że działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Spółka zadeklarowała, że polubownie rozwiąże sprawę i zobowiązała się m.in. do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz szkoleń dla rzeczników konsumentów. UOKiK przyjął warunki zobowiązania.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców