Klienci biur podróży muszą mieć pewność dotyczącą ceny wyjazdu. Nierzadko bowiem planują podróż znacznie wcześniej i chcieliby wiedzieć, czy ich wakacyjne wydatki zmieszczą się w zaplanowanych limitach.
Przepisy dokładnie określają, kiedy cena imprezy może się zmienić (wzrost kosztów transportu, opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za usługi lotniskowe lub załadunkowe w portach i na lotniskach).
– Ponadto [b]podwyżka musi być zawsze uzasadniona. Biuro powinno udowodnić, co jest przyczyną, że rośnie cena wyjazdu[/b] – mówi Konrad Gruner z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obowiązuje też zasada, że w ciągu 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie z turystą nie może już zostać podwyższona.
[wyimek]21 dni gdy taki czas pozostał do rozpoczęcia wyjazdu, to biuro podróży ma jeszcze prawo do podniesienia jego ceny [/wyimek]
Krzysztof Podgórski, miejski rzecznik konsumentów z Tarnowa, radzi więc, aby uważnie zapoznawać się z tekstem umowy, aby potem nie być zaskoczonym podwyżką. To jednak nie wszystko. Warto też przejrzeć ogólne warunki umowy, bo nierzadko to tam, a nie w samym formularzu, który podpisujemy, znajdziemy postanowienia o możliwości podwyżki.